English

تاوان ناتوانی مسوولان در ایجاد اشتغال را نباید کولبران بپردازند

نماینده مردم مهاباد با اشاره به عدم وجود شغل کافی در کشور گفت: تاوان ناتوانی مسوولان در ایجاد اشتغال را نباید کولبران با جانشان بدهند.

تاوان ناتوانی مسوولان در ایجاد اشتغال را نباید کولبران بپردازند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، جلال محمودزاده  در نشست صحن علنی امروز (چهارشنبه 24 آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تسلیت به بازماندگان زلزله غرب کشور، گفت: متاسفانه خبرهای رسیده حاکی از اوج فاجعه و عدم توانایی دولت در رسیدگی به موقع، کافی و مناسب به زلزله زدگان به ویژه در روستاها و مرکز زلزله شهرهای ازگله و سرپل ذهاب تخریب ساختمان های تازه احداث شده مسکن مهر دارد که انتظار می رود مجموعه دولت هر چه سریع تر نسبت به رفع ضعف ها و امدادرسانی و بازسازی این مناطق و ارائه گزارش آن به مجلس اقدام نماید.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استان آذربایجان غربی گلستانی از فرهنگ ها و قومیت های ایرانی است، افزود: متاسفانه در گذشته کردها علی رغم جمعیت 50 درصدی مورد تبعیض و بی مهری قرار گرفته اند و در مدیریت کلان استان حضوری بسیار اندک و نزدیک به صفر داشته اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که 4 هزار نفر از 11 هزار  شهید سرافراز استان کرد هستند اما در مدیریت های استانی و معاونان استان ها کردها حضور نداشته یا تعداد آنها به دو نفر تاکنون نرسیده است و این موضوع به هیچ وجه با جمعیت 50 درصدی کردها در استان آذربایجان غربی همخوانی نداشته، قابل قبول و منطقی نیست.

انقلابی ترین نیروهای کرد آذربایجان غربی از خدمت به کشور محروم شده اند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه بهترین و انقلابی ترین نیروهای کرد استان آذربایجان غربی به بهانه ای واهی از خدمت به کشور و استان محروم شده اند، تصریح کرد: انتظار می رود هر چه سریع تر استاندار به این تبعیض های ناعادلانه پایان دهد.

محمودزاده خطاب به رئیس جمهور، گفت: به طور حتم می دانید و به یاد دارید که در دوره اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری رای حداکثر جامعه کرد و اهل سنت کشور در سبد رای شما قرار گرفت آن هم به سبب شعار اصلاح طلبی و ایران برای همه ایرانیان و ماده ده واحده در رابطه با اقوام و مذاهب بود این در حالی است که اگر جامعه اهل سنت و کرد کشور نبود شما در حال حاضر رییس جمهور نبودید.

کردها و اهل سنت پس از انتخابات شهروند درجه سوم و چهارم می شوند

نماینده مردم مهاباد در مجلس دهم، افزود: با کمال تاسف باید از این تریبون این واقعیت را اعلام کنم که کردها و اهل سنت کشور تنها در زمان انتخابات شهروند درجه یک تلقی و بعد از انتخابات و جذب رای آنان به فراموشی سپرده شده و به شهروند درجه سوم و چهارم تنزل می یابند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: آقای روحانی! اگر به یاد آورید در مراسم تحلیف حتی یک صندلی را به جامعه میلیونی اهل سنت کشور اختصاص ندادید و کابینه خود را به مجلس معرفی کردید دریغ از اینکه حتی یک نفر از اهل سنت در کابینه و هیات دولت شما باشد؛ منتظر بودیم تا در معرفی معاونان وزیر و استانداران حداقل به شعارهایتان در قبال جامعه اهل سنت کشور عمل کنید اما باز هم خلف وعده کردید بنابراین علی رغم ناامیدی جامعه اهل سنت به عملکرد دولت انتظار می رود در دوران باقیمانده از دوران ریاست جمهوری خود به وعده های انتخاباتی اگر حداقلی هم باشد عمل کنید تا مبادا زمینه عدم اعتماد و دلسردی اهل سنت کشور در انتخابات آتی فراهم شود.

وی با بیان اینکه خواندن به زبان مادری در کنار زبان فارسی در اصل 15 قانون اساسی تاکید شده است، تصریح کرد: اما چرا بعد از سال ها اجازه داده نمی شود در مدارس و دانشگاه ها زبان اقوام تدریس شود این در حالی است که خواندن به زبان مادری از ابتدایی ترین اصول حقوق شهروندی به شمار می رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه یکی از اصول دموکراسی اجازه حضور به تمامی افراد جامعه از هر قوم و مذهب در فعالیت های سیاسی- اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است، گفت: آقای روحانی! شما که متولی قانون اساسی و آزادی سیاسی- مدنی و اجتماعی هستید آیا تمامی افراد جامعه اعم از اقوام و مذاهب در این رابطه دارای حق برابری هستند.

محمودزاده افزود: این رواج که هر ساله صدها جوان و نوجوان بیکار کرد در غرب کشور برای تامین معیشت حداقلی خانواده به شغل جانکاه کولبری روی آورند به گلوله بسته شده کشته و زخمی شوند؛ به چه جرمی کشته می شوند؛ آیا تاوان ناتوانی مسئولان در تامین اشتغال جوانان را می خواهید از کولبران بگیرید.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور! کشاورزی کشور نقش اساسی در ایجاد اشتغال و اقتصاد دارد اما تاکنون کمترین توجهی در دولت شما به این صنعت شده است؛ بهای گندم و چغندر قند اغلب کشاورزان پس از گذشت ماه ها هنوز پرداخت نشده و همچنین علی رغم وجود قانون در برنامه ششم هنوز حق و حقوق صندوق بیمه کشاورزی پرداخت نیز نشده است.

بستن مرزهای غربی به بهانه رفراندم کردستان به صادرات استان های غربی آسیب زد

نماینده مردم مهاباد در مجلس دهم، افزود: به بهانه رفراندوم اقلیم کردستان مرزهای کشور را بسته اید این در حالی است که کشور ترکیه مرزهای خود را با اقلیم کردستان تا روز آخر باز نگه داشته و محصولات کشاورزی خود را به بازارهای عراق سرازیر کرده اما محصولات کشاورزان به ویژه سیب پشت مرزهای بسته محبوس شده یا در حال نابودی است بنابراین لازم است به مرزهای مشترک به عنوان پتانسیل و فرصت برای صادرات محصولات کشاورزی مدنظر قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس مجلس شورای اسلامی، در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی، یادآور شد: سال ها است که قانون استخدام مهندسان ناظر تولیدات کشاورزی مصوب شده اما این قانون اجرا نشده است بنابراین تقاضا دارم نسبت به اجرای کامل قانون توجه داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه