English

مدیرکل دفتر وزیر اروپایی و امور خارجه فرانسه؛

تأکید فرانسه بر توسعه مناسبات اقتصادی با ایران

مدیرکل دفتر وزیر اروپایی و امور خارجه فرانسه گفت: حفظ و اجرای برجام و توسعه مناسبات اقتصادی با ایران از اولویت‌های سیاست خارجی فرانسه است.

تأکید فرانسه بر  توسعه مناسبات اقتصادی با ایران

به گزارش خبرگزاری موج، «امانوئل بون» مدیرکل دفتر وزیر اروپایی و امور خارجه فرانسه در دیدار با ابولقاسم دلفی، سفیر کشورمان در پاریس از ارتقای روابط دوجانبه و توسعه مناسبات دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تقویت رایزنی‌های منطقه‌ای ایران و فرانسه ابراز خرسندی کرد.

وی با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام اظهار داشت: حفظ و اجرای برجام و توسعه مناسبات اقتصادی با ایران از اولویت‌های سیاست خارجی فرانسه است.

امانوئل بون با اشاره به نقش قوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، همکاری و رایزنی ایران و فرانسه در راستای تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای را دارای اهمیت خواند و افزود: بحران‌های منطقه از طریق راه‌حل سیاسی و گفت‌وگو قابل حل است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند مثبت روابط دو کشور، بر اجرای توافقات حاصله در سفر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به پاریس از جمله نقشه راه توسعه همکاری‌های دو کشور و اسناد همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد.

دلفی گزارش‌های هشت گانه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اظهارات وی در سفر اخیر به تهران را بیانگر پایبندی ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام دانست.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پایبندی همه طرف‌های متعاهد به برجام به تعهدات خود، اظهار داشت که برجام صرفاً محدود به موضوع هسته‌ای است و با موضوعات دیگر هیچگونه ارتباطی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه