English

در رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت انجام شد؛

میگ ۲۹ اهداف هوایی را با موفقیت منهدم کرد

در اولین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، هواپیمای رهگیر میگ29 با استفاده از موشک‌های بهینه شده و ارتقا یافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، اهداف هوایی را با موفقیت منهدم کردند.

میگ 29 اهداف هوایی را با موفقیت منهدم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، در جریان برگزاری هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، برای نخستین بار پهپادهای تهاجمی مجهز به بمب‌های هوشمند نقطه زن با پرواز برد بلند و در محیط جنگ الکترونیک، با غافلگیری دشمن، سامانه های پدافندی و دور از انتظار دشمن را منهدم کردند.

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در این زمینه اظهار کرد: در این مرحله از رزمایش تیم های متخصص در حوزه های جنگ نوین حاضر در منطقه رزمایش به مقابله با تک شیمایی دشمن فرضی پرداختند. گروه جنگ‌های نوین نهاجا با بکارگیری انواع سامانه‌های رفع آلودگی بومی سازی شده توسط متخصصان کشورمان به مقابله با حمله شیمیایی دشمن پرداختند.

وی  افزود: هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو 24 و فانتوم  با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعین شده خواهند کرد و هواپیمای اف4 نیز با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی  و انهدام اهداف توسط پرنده های مشابه می‌کند.

سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در ادامه اظهار کرد: در این مرحله از رزمایش، جنگنده بمب افکن‌های فانتوم، همزمان با اجرای ماموریت TOP COVER توسط هواپیماهای اف-14، به منظور نفوذ در عمق منطقه نبرد، اقدام به سوختگیری هوایی از هواپیمای سوخت رسان در ارتفاع پست کردند، همچنین سوختگیری شبانه هواپیمای سوخو24 به سوخو24 برای اولین بار در ارتفاع پست انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه