English

فلاحت پیشه اعلام کرد

گزارش ۱۸ مورد نقض برجام توسط وزارت خارجه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از اعلام ۱۸ مورد نقض برجام توسط وزارت خارجه در هفتمین گزارش برجامی وزارت خارجه خبر داد.

گزارش 18 مورد نقض برجام توسط وزارت خارجه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خانه ملت، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در توضیح هفتمین گزارش برجامی وزارت امور خارجه، اظهار داشت: هفتمین گزارش وزارت امور خارجه در راستای اجرای تبصره یک قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» متفاوت از سایر گزارش‌هاست؛ زیرا بیشتر تحت تاثیر نقض‌عهدهای آمریکا و عدم تایید پایبندی ایران به برجام تهیه شده است.

وی تصریح کرد: گزارش مذکور وزارت امور خارجه به طور ویژه تحت تاثیر تلاش آمریکایی‌ها برای جلوگیری از موفقیت برجام است، به نوعی که وزارت امور خارجه به طور شفاف به ۱۸ مورد نقض عهد آمریکا در رابطه با توافق هسته‌ای در این گزارش اشاره کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ۱۸ مورد نقض صریح و ضمنی آمریکا در مورد برجام داشته‌اند که در این رابطه وزارت امور خارجه ۱۰ مرتبه به خانم موگرینی نامه نوشته، اساس گزارش وزارت امور خارجه درباره اجرای برجام ادامه شرایط پساتحریم مانند حوزه حمل و نقل دریایی، فروش نفت و بازگشت پول نفت در برخی موارد به رغم کارشکنی آمریکا است.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه وجود مشکلات بانکی یکی از موارد مندرج در گزارش برجام وزارت امور خارجه است، یادآور شد: هفتمین گزارش وزارت امور خارجه کامل بوده اما در حوزه گزارش فاینانس‌ها نتیجه عملی به ما نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: در واقع در بخش توافقات خارجی که برای جذب سرمایه‌گذاری صورت گرفته گزارش، نمای روشن از میزان سرمایه‌های جذبی ارائه نمی‌دهد تا بتوان به تصمیم‌گیری در حوزه عمرانی کمک شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی