English

واکنش سفیر ایران در مکزیک به اظهارات ضدایرانی ترامپ

سفیر ایران در مکزیک با اشاره به نطق خصمانه جمعه شب رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت ایران و برجام گفت: ترامپ در بازی جدید خود زمین خواهد خورد به شرط این‌که ما با موضوع با درایت و به دور از احساسات و با استفاده از همه توانایی‌هایمان عمل کنیم.

واکنش سفیر ایران در مکزیک به اظهارات ضدایرانی ترامپ

به گزارش خبرگزاری موج، سفیر ایران در مکزیک با اشاره به نطق خصمانه جمعه شب رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت ایران و برجام گفت: ترامپ در بازی جدید خود زمین خواهد خورد به شرط این‌که ما با موضوع با درایت و به دور از احساسات و با استفاده از همه توانایی‌هایمان عمل کنیم. ما دست او را خوانده‌ایم، کاری از پیش نخواهد برد، مراقب باشیم خودمان با بی‌احتیاطی به او کمک نکنیم.

 متن یادداشت محمد تفی حسینی به شرح زیر است:

دونالد ترامپ شب گذشته استراتژی خود را در مقابل ایران اعلام کرد. هدف او از این به اصطلاح استراتژی، متزلزل کردن برجام برای ایران و ایجاد تردید در شرکای اقتصادی ایران و منصرف کردن آنها از همکاری با ایران است. پیش از این اعلام، بحث‌های زیادی در فضای مجازی در بین ایرانیان صورت گرفت. به گمان من برخی برداشت‌های غلط و تحلیل‌های نادرست که در حجم وسیعی نیز پخش شدند، بیش‌ترین کمک را به ترامپ کرد و جو روانی را بیش از آنچه که ضرورت داشت تحت تاثیر قرار داد. یعنی همان‌ چیزی که ترامپ از این بازی مسخره انتظار دارد.
لازم است در مقابل این کینه‌توزی‌های جسورانه مراقبت بیشتری به عمل آوریم. مردم ما اولین باری نیست که در معرض این‌گونه دشمنی‌ها قرار می‌گیرند. آن‌چه در این‌گونه مواقع به ما کمک می‌کند هوشیاری، همدلی، موقع شناسی و مدبرانه عمل کردن است. ایجاد اضطراب و دلهره بی‌جا می‌تواند موقعیت ما را در این شرایط سخت در خطر قرار دهد. به هر حال ترامپ در یک سخنرانی پر ایراد هر آن‌چه در مورد ایران در نظر داشت را بیان کرد. واقعا این سخنرانی یکی از بدترین و بی‌کیفیت‌ترین سخنرانی‌های روسای جمهور آمریکا از آغاز تا کنون بوده است. جز نتانیاهو و یکی دو کشور حوزه خلیج فارس، کس دیگری این نطق را تحسین نکرد و به آن افتخار نکرد.

این نطق یک فاجعه مسلم بود. نه به این علت که سراسر نفرت‌پراکنی علیه مردم ایران بود، بلکه از آن جهت که هیچ نکته قابل دفاعی در آن‌ نبود. عباراتی که از فرط نفرت تهوع‌آور بودند. مبالغه‌های باور نکردنی و تحریف‌های آشکار در واقعیات تا آنجا که حتی نام‌های تاریخی را نیز واژگونه بیان کرد. نامربوط بودن این نطق را از تحلیل‌های رسانه‌های آمریکایی به خوبی می‌توان یافت. یکی از تحلیل‌گران شبکه CNN میگفت در تمام سند پر حجم برجام ترامپ در نطق خود فقط به یک جمله اشاره کرد و آن هم ناقص و مبالغه‌آمیز. مجری همان‌جا پرسید مطمئنید همان یک جمله را هم خوانده است؟ این محاوره کوتاه به خوبی نشان می‌دهد که این رئیس‌جمهور تا چه میزان در نزد مردم خود هم بی‌اعتبار است. ترامپ به معنی واقعی آمریکا را منزوی کرده است. سخنرانی امروز او بیشتر از هر زمان دیگر این انزوا را نشان داد. این وضع برای هر آمریکایی زجرآور است. چندی پیش با پیرمردی آمریکایی صحبت می‌کردم. نظرش را در مورد ترامپ‌ پرسیدم. با غم سنگینی گفت از داشتن چنین رئیس‌جمهوری برای آمریکا احساس شرم می‌کند و افزود که چنین احساسی را فقط در زمان جنگ ویتنام تجربه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه