English

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

دولت باید طرح مبارزه با فساد را تهیه و در دستور کار قرار دهد

نماینده مردم تهران گفت: دولت باید طرح سه مرحله‌ای شامل تدوین برنامه برای مبارزه با فساد، شفاف سازی کسب و کار، بسته تحرک اقتصادی،‌ اجماع قوای حکومتی و جلب تمایل گروه‌های ذینفع اجتماعی را تهیه کرده و در دستور کار قرار دهد.

دولت باید طرح مبارزه با فساد را تهیه و در دستور کار قرار دهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، محمدرضا نجفی در نطق میان دستور امروز خود در جلسه علنی مجلس گفت: ما در لحظه تاریخی ایستاده‌ایم و مجموعه چالش ها در کشور به اندازه‌ای عمیق است که چاره‌ای جز وفاق ملی ندارد.

وی تصریح کرد: وضعیت بودجه، نرخ بیکاری، بحران صندوق‌های بازنشستگی، معضلات سیستم بانکی، مشکلات فضای کسب و کار، فساد، فقر و تبعیض همه جزء این چالش‌ها هستند.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: اوضاع بین المللی و منطقه‌ای در حال تغییرات عمده است و تشدید منازعات منطقه‌ای محیط اطراف ما را شکننده کرده است،‌ تبعات اقلیم کردستان عراق و دخالت‌های رژیم صهیونیستی و عربستان بخاطر ایجاد آشوب در مرزهای ما و ... همه حکایت از آن دارد که بخشی از منابع ما درگیر آن خواهد شد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین اظهار داشت: کم تحرکی اقتصاد،‌ عمیق‌تر و چالش‌های درونی بیشتر خواهد شد و این درد مشترک به تنهایی درمان نمی‌شود. قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دنیا بعد از جنگ‌هایشان طرح‌های بلند اقتصادی را در دستور کار قرار داده‌اند که نمونه آن پیگیری طرح‌های اقتصادی مهم توسط کشورهای چین، روسیه،‌ ترکیه و حتی عربستان است و ما می‌بینیم که در اطراف ما همه به تغییرات گسترده اقتصادی می‌اندیشند، بنابراین باید وفاق کنیم و تقسیم کار ملی را جایگزین مباحث جناحی، منفعت و رانت نماییم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مطمئن هستم که این وفاق ملی راهی را برای گشایش اقتصادی کشور خواهد داشت‌، لذا از آقای جهانگیری که مسئولیت اجرای اقتصاد مقاومتی را دارد می‌خواهم که طرح‌های مهم و اساسی در این زمینه تهیه کرده و آن را مبنای مذاکره در ارکان قدرت قرار دهد.

نجفی خاطرنشان کرد: هیچ یک از قوای کشور به تنهایی نمی‌توانند مشکلات را حل کنند. ما نیاز داریم که با اتفاق نظر و وفاق و عزم جدی مشکلات را حل کنیم.

وی در پایان افزود: بنابراین از آقای جهانگیری درخواست می کنم تا با توجه به مسئولیتی که به عهده دارد، به فوریت طرح سه مرحله‌ای شامل تدوین برنامه برای مبارزه با فساد، شفاف سازی کسب و کار، بسته تحرک اقتصادی،‌ اجماع قوای حکومتی و جلب تمایل گروه‌های ذینفع اجتماعی را تهیه کرده و در دستور کار قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی