English

اشتغال پایدار مهمترین عامل تقویت روستاها محسوب می شود

نماینده مردم بابل هدف مجلس از تصویب اختصاص 10 هزار میلیارد از سوی مجلس برای اشتغال روستاییان را حمایت همه جانبه از جوانان روستایی دانست و گفت: اشتغال پایدار مهم ترین عامل تقویت روستاها محسوب می‌شود.

اشتغال پایدار مهمترین عامل تقویت روستاها محسوب می شود

به گزارش خبرگزاری موج،  نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از تصویب ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی مجلس برای اشتغال روستاییان خبر داد.

حسین نیازآذری با بیان اینکه مجلس با هدف تحکیم جایگاه روستاها از محل منابع صندوق توسعه ملی مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار برابر ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشغال جوانان روستایی مصوب کرد، گفت: از دولت انتظار می‌رود این اعتبار را به بهترین شکل مدیریت کند و با اقدامات کارشناسی مانع از انحراف اهداف تصویب این اعتبار کلان شود.

وی تصریح کرد: هدف مجلس از این مصوبه راهبردی، حمایت همه جانبه از جوانان روستایی بود و معتقد است اشتغال پایدار مهم ترین عامل تقویت روستاها محسوب می‌شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موازنه منفی جمعیت روستانشین به نسبت جمعیت شهری مهم‌ترین دلیل آن را عدم اشتغال جوانان روستایی اعلام کرد و افزود: مشکل روستاییان تنها با تسهیلات اشتغال حل نمی شود بلکه دولت باید برای همه متغیرهای حفظ روستاها برنامه و اقدام داشته باشد.

نیازآذری روز ملی روستا را فرصتی مناسب برای تبیین هرچه بیشتر کارکرد روستا و نقش روستاییان در کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه به برکت انقلاب اسلامی خدمات عمرانی مناسبی به روستاها شده است اما باید گفت بسیاری از تاسیات عمرانی و زیربنایی روستاها کهنه است و نیاز به خدمات مجدد عمرانی دارد.

وی حمایت از کشاورزان و فراهم کردن امکانات آموزشی، بهداشتی و خدمات فناوری ارتباطات را در کنار اجرای کامل طرح های هادی روستایی و ارتقای امنیت شبکه های حمل و نقل از عوامل مهم پایداری روستاها اعلام کرد و یادآور شد: شوراهای اسلامی روستاها در کنار پیگیری مسائل عمرانی به امور فرهنگی و اجتماعی هم تلاش شایسته ای داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه