English

آغاز به کار نشست شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی در کامبوج با حضور هیات پارلمانی ایران

نشست شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی صبح امروز (دوشنبه) با حضور هیات پارلمانی ایران به سرپرستی کاظم جلالی در پنوم پن پایتخت کامبوج آغاز به کار کرد.

آغاز به کار نشست شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی در کامبوج با حضور هیات پارلمانی ایران

به گزارش خبرگزاری موج، جلیل رحیمی جهان آبادی و علی کاظمی باباحیدری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع مجالس آسیایی دیگر اعضای هیات پارلمانی ایران در این نشست دو روزه هستند.

قرار است در روز نخست این نشست اعضای شورای اجرایی مجمع با رئیس مجلس ملی کامبوج به عنوان رئیس دوره ای مجمع مجالس آسیایی دیدار و گفت و گو کنند.

استماع گزارش دبیرکل مجمع مجالس آسیایی، بررسی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی کمیته دایمی امور سیاسی و بررسی پیش نویس پیشنهادی کمیته امور اقتصادی و توسعه پایدار برنامه های شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی است.

مجمع مجالس آسیایی نهادی تشکل از ۴۱ پارلمان آسیایی است که با هدف هماهنگی فعالیت های مجالس برای تقویت آزادی و برابری، عدالت و رفاه اجتماعی، امنیت و ثبات، صلح و دوستی و همگرایی در آسیا در ۲۳ آبان ۱۳۸۷ در تهران تاسیس شد.

دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی در ایران قراردارد.

وظیفه اصلی این مجمع تقویت دیپلماسی پارلمانی و اعتلای نقش مجالس در تصمیم سازی های عمده در سطح قاره آسیاست که با توجه به تعدد کشورها و تنوع فرهنگ‌ها واجد اهمیت بسیاری است تا در اموری که مبتلا به کشورهای آسیایی است زمینه های تشکیل قوانین مشترک یا مشابه فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه