English

انتقاد نماینده مجلس از نحوه توجه به محصولات زیست‌فناوری

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نحوه حمایت کشور از محصولات زیست‌فناوری گفت: کشور برای کود شیمیایی که برای انسان مضر است، یارانه پرداخت می‌کند؛ ولی برای محصولات زیستی چنین یارانه‌ای در نظر گرفته نشده است.

انتقاد نماینده مجلس از نحوه توجه به محصولات زیست‌فناوری

به گزارش خبرگزاری موج، عزیزی امروز در افتتاح چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران با اشاره به جایگاه ایران در این حوزه در دنیا، افزود: بیوتکنولوژی می‌تواند در زندگی و سلامت و توسعه صنعتی کشورها موثر باشد.

وی با اشاره به وضعیت ایران در حوزه‌های علمی مثل نانو فناوری اظهار کرد:‌ ما انتظار داریم با مطالعات بیشتر گام‌های موثری در حوزه‌های دانشی برداشته شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه کشور از فناوری‌های نوین مانند زیست‌فناوری حمایت می‌کند، ادامه داد:‌ چرا که این حوزه‌ها علاوه بر آن که اشتغال‌زایی بالایی دارند، برای کشور سودآور نیز هستند.

وی با انتقاد از برخی از رویکردها در حوزه‌های زیستی خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه در حال حاضر برای محصولاتی چون کودهای شیمیایی که ضررهای زیادی برای انسان در پی دارند، یارانه در نظر گرفته می‌شود، ولی چنین حمایتی از حوزه‌های زیست فناوری وجود ندارد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه چنین حمایت‌هایی را از حوزه‌های دانشی موجب جذب بیشتر فعالان در این عرصه‌ها دانست.

عزیزی همچنین به اقدام ستاد توسعه زیست‌فناوری در جهت ایجاد صندوق زیست فناوری اشاره کرد و گفت:‌ این صندوق‌ موجب ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه می‌شود، چرا که این صندوق‌ قادر به پوشش ریسک و ضرر و زیان این شرکت‌ها است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه