English

رسانه روسی: تلاش ضدایرانی عربستان و اسراییل علیه منافع روسیه است

رسانه روسی ایران رو نوشت: روشن است که عربستان سعودی، اسراییل و آمریکا برنامه جدیدی را علیه ایران سازمان می دهند که نشانه تدارک علیه منافع روسیه در خاور میانه نیز هست.

رسانه روسی: تلاش ضدایرانی عربستان و اسراییل علیه منافع روسیه است

به گزارش خبرگزاری موج، رسانه روسی روز یکشنبه نوشت: آنگونه که رسانه های عربی اطلاع می دهند و در رادیو صدای اسراییل هم تأیید شده، محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی همراه چند مقام بلندپایه و نمایندگان سازمان های اطلاعاتی و نظامی این کشور، هفته گذشته سفری محرمانه به اسراییل داشته است.

رسانه اینترنتی افزوده است: دفتر نخست وزیر و وزارت خارجه اسراییل نیز به پرسش خبرنگاران محلی در باره این دیدار پاسخی ندادند، اما خبر را هم تکذیب نکردند.

رسانه روسی همچنین با اشاره به برنامه سفر پیش روی پادشاه عربستان به مسکو است برای پایان ماه اکتبر سال جاری، نوشته است: مقام های سعودی همچنین دوباره موضوع خرید تسلیحات روسی و سرمایه گذاری در اقتصاد روسیه را مطرح خواهند کرد، اگر مسکو از همکاری با تهران چشم پوشی کند.

رسانه روسی نوشت: هیچ چیز جدیدی رخ نداده و این موضوع بارها مطرح شده است، اما زمانی که مسکو به پیش نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای کاربرد تحریم های ضدایرانی رأی داد و از فروش سامانه های پدافند هوایی «اس 300» به تهران سرباز زد، سعودی ها از پیشنهادهای سخاوتمندانه خود به مسکو چشم پوشی کردند. 

ایران رو افزود: از سوی دیگر، با توجه به شرایط پیرامون فدراسیون روسیه که توسط ایالات متحده آمریکا نیز تشدید می شود و برنامه برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری، مسکو نباید به وعده های عربستان سعودی اعتماد کند، زیرا ایجاد تنش با ایران با توجه به مشترک بودن منافع مسکو و تهران در سوریه، عراق و امور جهانی مرتبط با (بازار) گاز و دیگر مسائل، زیان بار است.

در پایان گزارش آمده است: هرچند فعلاً هنوز برای نتیجه گیری زود است. اما روشن است که اسراییل، عربستان سعودی و آمریکا برنامه جدیدی را علیه ایران تدارک می بینند که نشانه برنامه ریزی علیه منافع روسیه در خاور میانه نیز هست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه