English

برجام از محورهای سخنرانی ترامپ در سازمان ملل

وال استریت ژورنال نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روزسه شنبه دراولین سخنرانی خود درمجمع عمومی سازمان ملل موضوعاتی چون افزایش فشار بر ایران، کنترل جاه طلبی های هسته ای کره شمالی و فرآیند مبارزه با داعش را با رهبران جهان در میان خواهد گذاشت.

برجام از محورهای سخنرانی ترامپ در سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تارنمای وال استریت ژورنال، به گفته هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، موضوع توافق هسته ای ایران نیز در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهد شد. 
این تارنما افزود : به رغم این که آمریکا به تازگی پایبندی ایران به این توافق را تایید کرده است، ترامپ بارها تهدید کرده که برجام را لغو خواهد کرد. دیگر رهبران جهان که برجام را امضا کرده اند تمایل چندانی برای بازگشتن به پای میز مذاکره ندارند و دیپلمات های بین المللی گفته اند که در نظر دارند تا با لابی گری در دیدارهای دوجانبه با ترامپ، وی رابه متعهد به ماندن در توافق هسته ای مجاب کنند. 
به نوشته این نشریه آمریکایی، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل که می گوید رونوشتی از سخنرانی ترامپ در روز مجمع را خوانده، معتقد است که با توجه به آن که ترامپ دراین سخنرانی از گروه هایی که باید انتقاد و از گروه هایی که باید حمایت می کند، در نتیجه از سخنان وی استقبال خواهد شد.
ژنرال مک مستر نیز روز جمعه درباره این سخنرانی گفت که ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر نیاز به برقراری صلح و آبادانی در عین حفظ استقلال و مسئولیت پذیری به عنوان بنیان های ضروری نظم بین المللی، تاکید خواهد کرد.
وال استریت ژورنال درادامه بااشاره به برنامه های ترامپ برای هفته جاری نوشت: یکی دیگر ازموضوعات مجمع عمومی برتلاش برای دستیابی به تعهد جهانی جدیدی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی خواهد بود. اقدامی که بیشتر در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن آمریکا از توافق 2015 آب و هوایی پاریس در ماه ژوئن (خرداد-تیرماه)، انجام می شود، اما دولت آمریکا در دو جلسه ای که با محوریت تغییرات اقلیمی برگزار خواهدشد، حضور نخواهد داشت.
در پایان این گزارش آمده است که ترامپ برای ادامه هفته در غیاب سه نفر از تاثیرگزارترین رهبران جهان یعنی آنگلا مرکل از آلمان، ولادیمیر پوتین از روسیه و شین جین پینگ از چین، دیدارهایی را با رهبران جهان ترتیب داده است. 
 مجمع عمومی به طور منظم دوره‌های اجلاسیهٔ سالیانهٔ خود را از سپتامبر (شهریور-مهرماه) تا دسامبر (آذر-دی ماه) یا ژانویه (دی-بهمن ماه) تشکیل می‌دهد و در موارد استثنایی به درخواست شورای امنیت و یا به درخواست یک عضو که مورد موافقت اکثریت اعضا باشد دوره‌های اجلاسیهٔ فوق‌العاده خواهد داشت. هر عضو سازمان ملل متحد در مجمع دارای یک حق رأی می‌باشد و بیش از پنج نماینده در مجمع نخواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه