English

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به موج:

به دلیل نبود زیرساخت های نظارتی، حذف برچسب قیمت کالاها باعث گرانی و چند نرخی شدن قیمت اجناس می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مصوبه هیات دولت برای حذف برچسب قیمت کالا جز در فروشگاه هایی عمومی که دارای دستگاه نظارتی هستند، منجر به چند نرخی شدن و افزایش قیمت اجناسی می شود که در خرده فروشی ها ارائه می گردد.

به دلیل نبود زیرساخت های نظارتی، حذف برچسب قیمت کالاها باعث گرانی و چند نرخی شدن قیمت اجناس می شود

احمد انارکی محمدی درباره حذف برچسب قیمت از روی برخی کالا که در هیات دولت یازدهم به تصویب رسید به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: با توجه به وضعیتی که در بازار به دلیل وجود کالاهای مختلف و انواع فروش ها در کشور داریم، حذف قیمت شاید صرفا برای برخی کالاها و برندهای خاص که قابل نظارت و رصد است، امکان پذیر باشد.

وی افزود: در فروشگاه های عمومی که دستگاه نظارتی وجود دارد و کالاها تماما دارای بارکد هستند، می توان طرح حذف قیمت از روی کالاها را که مورد تایید وزیر جدید صنعت نیز است، اجرایی کنند. اما با توجه به اینکه خرده فروش ها بعضا یک کالا را به چند قیمت عرضه می کنند، این کار می تواند باعث چند نرخی شدن و افزایش قیمت یک جنس شود.

نماینده مردم رفسنجان در خانه ملت خاطر نشان کرد: ما در بحث کالاهای قاچاق نیز طبق مانده 13 قانون مبارزه با کالای قاچاق و ارز تاکید داریم که هر جنس دارای بارکد باشد تا مشتری بتواند از آن به عنوان شناسنامه کالا برای تشخیص مبدا واقعی جنس استفاده کند. درج بارکد همچنین باعث می شود قیمت نزدیک به قیمت واقعی کالا نیز مشخص شود. این مساله به ویژه برای کالاهای سلامت محور از جمله در حوزه آرایشی، بهداشتی، خوراکی و اسباب بازی ها مهم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: لذا با توجه به اینکه ما دستگاه های نظارتی کافی و زیرساخت مناسب برای بررسی وضعیت بازار نداریم، حذف برچسب قیمت از روی کالا مردم را دچار مشکلات زیادی خواهد کرد که در نهایت به اجحاف حق مصرف کننده منتهی می شود. مگر اینکه فروشنده بابت هر کالایی که می فروشد فاکتور مهرداری به خریدار بدهد که البته پیگیری گران فروشی به دلیل نبود زیرساخت ها کافی بعید خواهد بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی