English

موافقت مجلس با تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح

نمایندگان مجلس با کلیات لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

موافقت مجلس با تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 7 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با 128 رأی موافق، 43 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت،گفت: این لایحه برای اصلاح و بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع می‌شود.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی در خصوص لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح گفت: در اجرای ماده 4 قانون تشکیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مصوب 1368 به منظور انجام تحقیقات، طراحی، ساخت، تولید، خرید و فروش، پشتیبانی در زمینه فناوری‌های مربوط به انواع شناورها و سازه‌های دریایی جهت تأمین نیازمندی‌های دفاعی و ایجاد قابلیت‌های بازدارندگی و استفاده بهینه از قابلیت‌ها و منابع مازاد برای ارائه خدمات به سایر موسسات این لایحه طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:این لایحه که به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود در جلسه مورخ 9 آذرماه 95 با حضور کارشناسان دستگاه های ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی به تصویب رسید.

وی افزود: در صورت تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی همه بخش‌های مرتبط با نیروی دریایی، نیروهای مسلح به صورت یکپارچه در یکدیگر ادغام و ذیل این سازمان که اساسنامه آن نیز از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه شده فعالیت خواهند کرد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد:تا تاریخ ارسال این گزارش، گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص واصل نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه