English

رئیس سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران

با افت قیمت نفت تامین بودجه سال جاری نیازمند صرفه جویی های دستگاه های دولتی است

نوبخت گفت: با توجه به افت قیمت جهانی نفت، برای جلوگیری از کسری بودجه بررسی راه های صرفه جویی در هزینه های عمرانی و جاری وزارت خانه ها در دستور کار است.

با افت قیمت نفت تامین بودجه سال جاری نیازمند صرفه جویی های دستگاه های دولتی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدباقر نوبخت در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به جز مواردی که دستگاه های برای امور جاری مطرح کردند که عمدتا بر لوایحی که در مجلس است و باید دولت در مورد انها اعلام موضع کند معطوف بود. امروز در هیات دولت گزارش سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت که به پیش بینی مصارف و مخارجی که تا پایان سال خواهیم داشت مربوط بود. 

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت نفت 50 دلار در بودجه در نظر گرفته شده, مقدار ریالی دیده شد در بودجه  105 هزار میلیارد تومان است اما با افت قیمت نفت که متوسط عملکرد آن 47 دلار است و ما حتی پیش بینی کمتر از این رقم را هم داریم , بودجه 346 هزار میلیارد تومانی در قانون عملا در حد 309 هزار میلیارد تومانش محقق می شود. لذا امروز سازمان برنامه و بودجه موظف بود توضیح دهد مقداری که از این بودجه به دست نمی آید به چه ترتیب از هزینه های عمرانی و جاری صرفه جویی کنیم تا بودجه تامین شود و بتواند کسری به پایان برد.

نوبخت تصریح کرد: بعد ارائه گزارش من, دستگاه های مختلف نظراتشان را مطرح کردند که البته به دلیل اهمیت موضوع که به مدیریت مالی هر وزارت خانه برمیگردد  قرار شد موضوع بازهم در جلسه بعد بررسی شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه