English

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خبر داد

اختصاص ۳۱۰ میلیارد وام ویژه دکتری برای سال آینده

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از پرداخت 60 میلیارد تومان وام وپژه دکتری در سال جاری خبر داد و گفت: با اختصاص 310 میلیارد تومان بودجه، وام ویژه دکتری در سال آینده به دانشجویان دکتری روزانه غیر بورسیه و دانشجویان بورسیه جایابی نشده ارایه می شود.

اختصاص 310 میلیارد وام ویژه دکتری برای سال آینده

به گزارش خبرگزاری موج، مهندس ذوالفقار یزدان مهر امروز در نشست خبری که در محل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق در سال 95 گفت: صندوق رفاه دانشجویان به گواه هیئت امنا و نهادهای نظارتی در سال جاری، در راستای ارتقاء خدمت رسانی یک تحول در دانشگاه ها ایجاد کرده است. بطوریکه در سال 95 به صد درصد دانشجویان متقاضی واجد شرایط برای انواع مختلف وام‌های دانشجویی پاسخ گفتیم و به جز وام شهریه که به علت یک سری مشکلاتی که وجود داشت سعی کردیم بیشتر درخواست های این وام را از طریق درآمدهای اختصاصی پوشش دهیم ولی سایر وام ها که شامل 21 نوع وام دانشجویی می شود را 100 درصد پوشش دادیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه وام ویژه دکتری از مهرماه امسال این وام عملیاتی شد به هر دانشجوی روزانه غیر بورسیه و یا بورسیه های جایابی نشده وام ویژه دکتری تعلق گرفت به طوری که به رشته هایی که کاربردی بودند ماهانه 750 هزار تومان و به سایر رشته ها، 650 هزار تومان ماهانه ارائه شد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: در مرحله اول واریزی وام ویژه دکتری، 12 هزار و 500 دانشجو ثبت نام کردند که بالغ بر 24 میلیارد تومان واریز کردیم و در مرحله دوم 14 هزار دانشجو ثبت نام کردند که حدود 30 میلیارد تومان در این دوره پرداخت شد به طور کلی در سال جاری 60 میلیارد تومان برای وام ویژه دکتری، پرداخت شد.

مهندس یزدان مهر ادامه داد: 310 میلیارد تومان برای وام ویژه دکتری برای سال آینده در نظر گرفته ایم که به دانشجویان دکتری روزانه غیر بورسیه و دانشجویان بورسیه جایابی نشده ارایه می شود.

وی تصریح کرد: با حمایت سازمان برنامه و بودجه و اعتباری که صندوق رفاه دانشجویان در نظر گرفته است و مذاکره ای که با یک بانک عامل داشته ایم، اول ماه خرداد سال آینده، اولین واریزی، وام ویژه دکتری را خواهیم داشت.

وی همچنین تاکید کرد: امسال 100 خوابگاه دانشجویی به 100 اتاق تندرستی و سلامت مجهز می شوند که تاکنون این اتاقها در 74 دانشگاه تجهیز شده و تا پایان سال، مابقی دانشگاه ها تجهیز خواهند شد.

وی ادامه داد: در سال جاری اعتبار مناسبی را به سلف سرویس های دانشگاهها اختصاص دادیم و آشپزخانه بخش عمده ای از دانشگاه ها، از سنتی به صنعتی تبدیل شد، رستوران های آزاد دانشجویی در برخی از دانشگاه ها ایجاد شد که با استقبال خوبی از دانشجویان مواجه شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: در سال جاری 64 خوابگاه رتبه پنج به سطح بالاتر ارتقاء یافتند و برنامه ما این است که در سال آینده خوابگاه های رتبه چهار را به سطح بالاتری ارتقاء دهیم و همچنین برنامه ریزی ویژه ای برای ایمن سازی خوابگاه ها در سال آینده خواهیم داشت.

وی در ادامه به درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان اشاره کرد و گفت: با مدیریت سپرده ها و درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم و وصول مطالبات صورت گرفته سال ۹۵، درآمد صندوق رفاه براساس مصوبه هیئت امناء 260 میلیارد تومان بود که درآمد ما اکنون به مرز 380 میلیارد تومان رسیده است.

یزدان مهر تصریح کرد: طی دو سال گذشته، مدیریتمان براساس مدیریت مشارکتی مبنی بر دانایی بود و تعامل موثری با دانشگاه ها و معاونین دانشجویی، رسانه ها، دولت و مجلس داشتیم تا مدیریت بهتری داشته باشیم. رئیس صندوق رفاه دانشجویان تاکنون طی این دو سال گذشته از 120 دانشگاه، بازدید داشته و کارشناسان و مدیران این سازمان، 800 بازدید از دانشگاه ها داشته اند که باعث شده از نزدیک با مسائل و مشکلات دانشگاه ها آشنا شده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین شورای رصدی ایجاد شده است که به وسیله آن قبل از اینکه تنشی در دانشگاه ایجاد شود، رصد و بررسی شده و با حمایت به موقع، آرامش در دانشگاه ها حاکم می شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین به زیرساخت های IT اشاره کرد و گفت: با توجه به ارتقاء پهنای باندی که در سال جاری داشته ایم، بازدیدها از 500 مراجعه در روز به 10 هزار مراجعه در روز رسیده است.

مهندس یزدان مهر در پایان به خوابگاه های غیر دولتی اشاره کرد و گفت: با دستورالعمل تاسیس و اداره خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی که از سوی وزیر علوم ابلاغ شد، اکنون در 31 استان شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های غیر دولتی ایجاد شده است که بر این خوابگاه ها نظارت داشته و باعث می شوند مشکلات این خوابگاه ها کاهش یابد. همچنین هر خوابگاهی که از شورای نظارت و ارزیابی، خوابگاه های غیردولتی مجوز نداشته باشد، غیر قانونی محسوب شده و به اداره اماکن برای پلمپ معرفی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی