English

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به موج

وزارت خارجه نقش اصلی را در کسب سهم بازار برای تولیدات داخلی دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه ما در حوزه بنگاه‌های اقتصادی و تولید هیچ مشکلی نداریم گفت: مشکل ما تولید سهم بازار است که وزارت خارجه نقش اصلی را در رفع این مشکل دارد.

وزارت خارجه نقش اصلی را در کسب سهم بازار برای تولیدات داخلی دارد

معصومه آقاپور علیشاهی درباره توانمندی‌های وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت اقتصاد در زمینه حل بحران بیکاری به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: در ابتدا لازم است یادآور شوم که حل مشکل بیکاری تنها از طریق اقتصاد انجام نمی‌شود. سه وزارت خانه  اقتصاد، رفاه و صنعت معدن و تجارت در کنار هم درگیر مساله حل بیکاری هستند.

وی افزود: علاوه بر این سه وزارت خانه، وزارت امور خارجه در راس این موضوع قرار دارد و رفع بیکاری به اقدامات این سازمان نیز مرتبط است. زیرا ما در حال حاضر در حوزه بنگاه‌های اقتصادی و تولید هیچ مشکلی نداریم. مشکل ما تولید سهم بازار است. یعنی تولیداتی که در داخل صورت می‌گیرد باید بتواند سهمی در کشورهای همسایه و دیگر کشورها داشته باشد که پل این ارتباط تنها از طریق وزارت خارجه محقق می‌شود.

رتبه 52 ایران در زمینه قوانین سخت‌گیرانه بیمه های کارگری

نماینده مردم شبستر در خانه مجلس درباره نقش وزارت رفاه در بخش رفع بیکاری خاطر نشان کرد: توجه به این وزارت خانه به خاطر سهمی است که در قانون‌های بیمه دارد. ما در میان 54 کشور آسیا، رتبه 52 را در زمینه سخت‌گیرانه ترین قوانین بیمه‌های کارگری و اشتغال داریم.

عضو کمیسیون اقتصادی در خصوص جایگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده در شاخه اشتغال کشور، پروسه‌های است که بنگاه‌های تولیدی ما باید برای دریافت مجوز کار طی کنند. طبق آماری که داریم برای شروع به کار یک بنگاه، باید 24 استعلام رسمی و با تبعات آن 72 استعلام گرفته شود که البته این‌ها تنها در لایه اول قرار دارد. در لایه دوم، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و اتاق اصناف از دیگر موانع تشکیل بنگاه‌های اقتصادی است. لذا در این مورد وزارت اقتصاد فقط در بخش وام‌های کوتاه مدت و مالیات نقش آفرینی می‌کند.

انتخاب کرباسیان نشان دهنده تاکید روحانی بر بازرگانی و تولید سهم بازار است

آقاپور علیشاهی درباره انتخاب کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم اظهار داشت: کرباسیان مرد اقدام و عمل است، بدنه را خوب می‌شناسد و به نظر من روحانی با انتخاب کرباسیان و همچنین شریعتمداری نشان داد که بر بازرگانی و تولید سهم بازار تاکید دارد که می‌تواند عامل افزایش اشتغال در کشور شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • علی

    سلام وخسته نباشید حقیقتا چنانچه سهم وآسانی در صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای مخصوصاً همسایه سریعتر اقدام گردد .هر روز زودتر جلوگیری از تعطیلی یک کارگاه و بیکاری بیشتر میشود .پس اقداماتی عاجل قاطع و صحیح لازم است

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه