English

عضو فراکسیون زنان مجلس:

حضور وزیر زن در دولت نهم نتیجه همکاری زنان تمامی جریان های سیاسی بود

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به تشکیل ائتلاف اسلامی زنان گفت: حضور خانم وحیدی دستجردی در کابینه نهم نتیجه همکاری زنان جریان های مختلف فعال در این ائتلاف بود.

حضور وزیر زن در دولت نهم نتیجه همکاری زنان تمامی جریان های سیاسی بود

به گزارش خبرگزاری موج، در اولین نشست هم اندیشی زنان فعال در عرصه های اقتصادی سهیلا جلودارزاده گفت: زن از ابتدای آفرینش در اقتصاد نقش داشته و در طول تاریخ در کنار مرد حضور داشته است و گاه این مشارکت باعث نزدیکی به راس قدرت شد. در عصر مدرن با اگاهی به این نقش، نهضت مشارکت جویانه زنان از صد سال گذشته آغاز شد و علی رغم آنکه در کتیبه ها هخامنشی شاهد حضور زنان بودیم همسو با این نهضت شدند. 

وی افزود: اگر زنان کار نکند چرخ اقتصاد نمی چرخد و حضور زنان باعث به ثمر نشستن دفاع مقدس و مقاومت 38 ساله نظام شد. ما در مجلس قوانینی تصویب می شود اما دولت که عوض می شود همه قوانین کنار گذاشته می شود از جمله اینها بیمه زنان خانوار است. 

نماینده مردم تهران مجلس تصریح کرد: ما نمی توانیم بگویم در طی مبارزات به نتیجه نرسیدیم زیرا زنان کم و بیش حضور زنان در اقتصاد هستیم. طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در برنامه ششم تصویب شد که بخش مهم آن بخش اقتصادی است و 7 حوزه مشخص شد و اداره کل امور زنان استانداری ها مجری این طرح خواهد بود. 

رئیس اتحادیه کارگران زنان تاکید کرد: اگر رقابت ها برای پست و مقام باشد عامل بدبختی است و اگر برای رقابت باشد عامل توسعه می شود. زنان باید هماهنگ و متحد باشند تا به نتیجه برسند. نمونه قابل توجه حضور زنان در انقلاب تشکیل ائتلاف اسلامی زنان با همه جریانها بود. یکی از خواسته های این ائتلاف حضور وزیر زن در کابینه بود که نتیجه آن حضور وحیدی دستجردی در وزارت بهداشت شد. هر جا همکاری بود دستاورد حاصل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه