English

تصویب فوریت طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا

جلالی: آمریکا به جای شعار تغییر حکومت به اصلاح رفتارش بپردازد

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد که طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه بخش کوچکی از شمشیر برنده نظام جمهوری اسلامی است. امیدواریم آمریکایی‌ها به جای شعار تغییر حکومت و تغییر رفتار درباره کشورهای مستقل به تغییر رفتار خود بپردازند.

جلالی: آمریکا به جای شعار تغییر حکومت به اصلاح رفتارش بپردازد

به گزارش خبرگزاری موج،‌ کاظم جلالی به عنوان یکی از طراحان طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس گفت: این بخش کوچکی از شمشیر برنده نظام جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم آمریکا به اصلاح رفتار خود به جای شعار تغییر حکومت و تغییر رفتار درباره کشورهای مستقل بپردازد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقدامات تفرقه افکنانه و ماجراجویانه و حمایت از تروریسم و افراط‌گری در داخل منطقه توسط برخی از قدرت‌های فرامنطقه‌ای به ویژه آمریکا روز به روز بیشتر دامن‌گیر منطقه می‌شود و صلح و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد. لذا لازم است مجلس و نمایندگان واکنش همگرایانه‌ای نسبت به اقدامات ماجراجویانه آمریکا و طرح‌هایی که در کنگره انجام می‌شودف نشان دهد.

وی افزود: پس از اجرای برجام برخلاف آنچه که تصور آمریکایی‌ها به سمت عقلانیت حرکت کنند روند دیگری را در پیش گرفتند. کنگره آمریکا تاکنون بیش از 60 طرح ضد جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده و هر روز از سوی نمایندگان مجلس و یا سنای آمریکا طرح‌هایی با عنوان طرح‌های ضدایرانی یا تشدید تحریم‌ها مطر ح می‌شود.

جلالی تأکید کرد: البته ملت مقاوم ایران در طول سال گذشته نشان دادند در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کرده و این تحریم‌ها نمی‌تواند اثر گذارد. موضوعی که آمریکایی‌ها نیز در زمان برجام به آن اذعان داشتند. رییس جمهور وقت آمریکا در همان زمان اعتراف کرد که تحریم‌ها اثری بر ایران نداشته است. اگر ما پای میز مذاکره رفتیم بر اساس حق‌طلبی بوده است.

نماینده تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها برخی از نهادهای اصیل انقلابی از جمله سپاه را مورد هجمه و هدف قرار دادند، گفت: سپاه نهاد مقدسی است که شاید ما در داخل بگو مگوهایی داشته باشیم اما همانطور که رئیس مجلس گفت سپاه خط قرمز همه نیروهای انقلاب است و علیرغم تمامی اختلاف سلیقه‌ها و بگو مگوها نیروی قدس، نیروی رهایی بخش و ضد تروریسم است.

جلالی تأکید کرد: نیروی قدس در داخل منطقه از تمامی ادیان و طوایف و مذاهب که مورد هجوم تروریست‌ها قرار گرفته‌اند دفاع کرد که این نشان‌دهنده انسانیت این نیروی مقدس است. ما در دفاع اختلافی بین دین، مذهب و نژاد قائل نیستیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح دارای هشت بخش است که بخش اول شامل تعاریف و بخش دوم ناظر به تعیین راهبردها و بخش سوم درباره حمایت آمریکا از تروریسم است. شواهد اثبات می‌کند که آمریکایی‌ها از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به بخش چهارم این طرح با عنوان نقض حقوق بشر توسط آمریکا گفت: در این بخش مسائل مشخص نقض حقوق بشری آمریکا مورد اشاره قرار گرفته است. سیاست خارجی آمریکا تناقض جدی دارد. آنها از یک طرف مدعی دموکراسی هستند اما از طرف دیگر از خشن‌ترین‌ حکومت‌های منطقه دفاع و حمایت می‌کنند. نمونه آن عربستان است که در یمن با انجام جنایت‌هایی فاجعه انسانی بزرگی به بار ‌آورده اما رییس جمهور آمریکا به این کشور سفر کرده و حمایتش را از عربستان اعلام می‌کند.

جلالی با اشاره به بخش پنجم این طرح درباره مجازات‌ها و اقدامات متقابل گفت: این مجازات‌ها به طور پلکانی است یعنی اگر آمریکا به رفتارهایش ادامه دهد اقدامات دیگر و تکمیلی را انجام خواهیم داد.

به گفته وی، بخش آخر این طرح شامل مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکا، حمایت از اتباع ایران و هماهنگی است. طرحی که قرار است بعد از تصویب یک فوریتش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه