English

پیام معاون رئیس جمهور به پیشکسوتان هنرمند

معاون رئیس جمهور با ارسال پیامی، توضیحاتی در مورد عدم شرکت در ششمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت ارائه و عذرخواهی کرد.

پیام معاون رئیس جمهور به پیشکسوتان هنرمند

به گزارش خبرگزاری موج، متن پیام محمدباقر نوبخت خطاب به پیشکسوتان فرهنگ و هنر به این شرح است:

« حضور در جمع صمیمانه فرهیختگان این مرزو بوم، همواره موجب دلگرمی و خرسندی اینجانب بوده است. اگرچه به دلیل شرایط کاری آغاز دولت جدید و علی‌رغم برنامه‌ریزی انجام شده امکان حضور در ششمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت و دیدار اساتید ارجمند، از نزدیک میسر نشد، اما بسیار خرسندم که برای ششمین سال متوالی شاهد برگزاری این همایش ارزشمند به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت هستیم.

به گواهی تاریخ، هزاران سال است که فرهنگ و تمدن ایران عزیز، خالق آثار هنری و ادبی متعالی و ماندگار بوده و کارنامه درخشان فرهنگ و ادب این دیار مقدس، موید این ادعاست. به جرأت می‌توان ادعا کرد که هنرمند متعهد ایرانی در تمام دوره‌های تاریخی، رکنی مهم از ساختار اجتماعی و فرهنگی جامعه بوده و برگی زرین از شناسنامه و هویت این آب و خاک به شمار رفته است.

به خود، می‌بالیم که ویژگی بارز هنر ایران‌زمین، ماهیت برگرفته از مولفه‌های اصیل ایرانی در کنار مضامین متعالی اسلامی است و این خود، شناسنامه فرهنگ و هنر این سرزمین است. در این میان، ارزش و منزلت پیشکسوتان عرصه هنر و ادب، به عنوان سرمایه‌های ملی و معنوی، بر کسی پوشیده نیست و یقین داریم که تجارب گرانقدر شما عزیزان، توشه‌ای گرانبها برای نسل جوان هنرمند و هنردوست،‌ بوده و خواهد بود.

اینجانب ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی برای تمام فرهیختگان ایران اسلامی، از زحمات ارزشمند "موسسه هنرمندان پیشکسوت" و نیز، میزبانی گرم "مردم و مسئولین عزیز تبریز" صمیمانه قدردانی می‌کنم و امید دارم برگزاری سالانه چنین محافلی، سرمنشأ تحولات تأثیرگذار در جامعه هنری کشور باشد.»

ششمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت در تبریز برپا شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه