English

جمالی نوبندگانی در نطق میان دستور؛

رئیس جمهور براساس شایسته سالاری کابینه کار تشکیل دهد

نماینده مردم فسا در مجلس از رئیس جمهور درخواست کرد با توجه به شرایط ویژه کشور کابینه کاری متشکل از افرادی با انگیزه، پرانرژی،شجاع، خلاق، متخصص با هر وزارتخانه تشکیل دهد.

رئیس جمهور براساس شایسته سالاری کابینه کار تشکیل دهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، در نشست علنی امروز (یکشنبه، 18 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با بیان اینکه حوزه انتخابیه بنده هزار شهید شامل شهدای انقلاب اسلامی 8 سال دفاع مقدس، حجاج شهید مکه مکرمه و مدافعین حرم است گفت: شهدای حوزه انتخابیه بنده شهیدان ستوده، اسلامی، شکوهی، نیکومنش، شکرپور، بدیهی، خوشکام و خانواده های سه شهید اعتصامی فر ، محب و شهید شاخص مجتبی مرتضی جاویدی که جمله تاریخی احد تکرار نمی شود در آن زمان موجب شعف شهید صیاد شیرازی شد و امام پیشانی وی را بوسید.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان فسا مفتخر به داشتن ادیبان و نام آوران چون ابوعلی نحوی، روزبهان فسایی و علمایی چون آیت الله نظام ارسنجانی و دکتر احمد بهشتی است ،افزود: این شهرستان در مرکزیت شرق استان فارس و شامل بخش های مرکزی شیب کوه، نوبندگان و ... بوده و جمعیتی بالغ بر 210 هزارنفر دارد که نزدیک به 30 درصد آن عشایر غیور و نجیب هستند.

وی ادامه داد: آیا از مشکلات مردم خبر ندارید؟ آیا سیل بیکاران عادی و تحصیلکرده را مشاهده نمی کنید، آیا رکود نسبی حاکم بر اقتصاد کشور را نظاره گر نیستید، آیا معضلات اجتماعی و اخلاقی جامعه را نمی دانید، آیا آمار تعداد معتادان جامعه را در اختیار ندارید، از مشکلاتی که موسسات مالی برای مردم ایجاد کرده اند خبر ندارید، تهدیدات بین المللی و منطقه ای را درک نکردید. کنگره سالانه ضد انقلاب را رصد نکرده اید که بر چه مسائلی در کشور تمرکز کردند.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه اگر این مشکلات را می دانید و همچنان بر طبل اختلافات و واگرایی ها می کوبید وای به حال من و شما یادآور شد: اگر نمی دانید که بعید می دانم ندانید وامصیبتا. چه شده که معیارها و ارزش های دوران انقلاب و سال های پس از پیروزی در برخی مواقع جای خود را منفعت طلبی، جاه طلبی و ریاست طلبی داده و این میراث گرانقدر امام و شهیدان این چنین مظلوم و محجوب مانده است.

وی با تاکید براینکه بیایید خود را برای انقلاب بخواهیم نه انقلاب را برای خود افزود: به قول شهید بهشتی "تشنگان به خدمت باشیم نه شیفتگان قدرت". مگر همه ما خود را پیرو امام راحل نمی دانیم؛ مگر او رمز پیروزی را وحدت کلمه نمی دانست پس چه شد آیا در اینجا تاریخ نمی تواند نقش یک معلم خوب را ایفا کند.

لزوم بی توجهی به هرگونه سهم خواهی حزبی و گروهی در تشکیل کابینه

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به تشکیل دولت دوازدهم طی هفته های آتی ادامه داد: از رئیس جمهور می خواهم که با توجه به شرایط ویژه کشور کابینه کاری متشکل از افرادی با انگیزه، پرانرژی، شجاع، خلاق، متخصص با هر وزارتخانه تشکیل دهد و به دور از سهم خواهی اعم از حزب و گروه زن و مرد باشد و فقط شایسته سالاری که مد نظر همه خیرخواهان بوده به عنوان معیار در نظر گرفته شود که این 4 سال بسیار برای مردم و کشور سرنوشت ساز است.

وی اظهار کرد:همه گروه های سیاسی،منتقدان و اربابان جراید باید دست در دست هم داده تا در محیطی آرام که لازمه پیشرفت بوده بر مشکلات فائق آمد و امروز وظیفه همه ما خوشبین کردن مردم به نظام اسلامی است.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه طی چند سال گذشته در استان فارس و شهرستان فسا با توجه به موضوع خشکسالی آسیب جدی به کشاورزان وارد آمده است افزود: از رئیس جمهور درخواست می کنم که عنایت ویژه به موضوع وام ها و جرایم کمرشکن آن داشته باشند.

وی از وزارت راه و شهرسازی درخواست کرد تا در تکمیل بیمارستان 160 تختخوابی امام حسین فسا و همچنین ادامه 4 بانده کردن راه ترانزیتی شیراز – فسا – بندرعباس تسریع کند.

جمالی نوبندگانی همچنین از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا پیمانکار پروژه بهسازی جاده دستجه به زاهد شهر تعیین تکلیف شود.

وی همچنین از وزارت نیرو تقاضا کرد تا سد تنگه خمار که می تواند تاثیر بسزایی در افزایش آب سفره های زیرزمینی داشته باشد را تکمیل نموده و سبب رضایتمندی مردم و کشاورزان منطقه شود.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم با بیان اینکه موضوع آب شرب به عنوان معضل اساسی به ویژه در فصل گرما در بخش شیب کوه و بخش های تابعه است افزود: مشکلات آب شرب این بخش ها باید هرچه سریعتر رفع شود البته این مشکل در سایر شهرستان های حوزه انتخابیه وجود دارد که باید عنایت ویژه ای به رفع آن شود.

جمالی نوبندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تکمیل ساختمان های درمان، بستر شهرهای زاهدشهر، ششله، نوبندگان، قره بلاغ و پیش بینی نیروهای مورد نیاز مراکز شد.

وی ادامه داد: امیدوارم دولت جدید در بخش های فرهنگی به ویژه گسترش کتابخانه های عمومی، فرهنگسراها، سالن های ورزشی نیمه تمام، افزایش بودجه هیأت های ورزشی و تکمیل ورزشگاه فسا اقدامات موثری انجام دهد.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تصریح کرد: از خداوند متعال می خواهم که ما را پیش از پیش در وظایف خود در برابر مردم آشنا کند و به گونه ای به وظایف خود عمل کنیم که آبرویی برای نظام باشیم و اهل دعوت به خود نبوده و به دور از هیاهو خدمتگزاری صدیق تحت زعامت رهبر معظم انقلاب باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه