English

سخنگوی دولت در پاسخ به موج

روابط تجاری ایران و قطر توسعه خواهد یافت/باید مانع بدعت گذاری در زمینه اعمال نفوذ از راه تحریم در منطقه شد

سخنگوی دولت گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی روابط تجاری و اقتصادی ایران و قطر بسط و گسترش خواهد یافت.

روابط تجاری ایران و قطر توسعه خواهد یافت/باید مانع بدعت گذاری در زمینه اعمال نفوذ از راه تحریم در منطقه شد

محمدباقر نوبخت در خصوص برنامه دولت برای تقویت و توسعه روابط تجاری و صادرات با قطر در شرایط کنونی منطقه به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: اساسا یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی معطوف به بهبود روابط با کشورهای همسایه و همچنین منطقه است و قطر هم در چارچوب این سیاستها می گنجد. 

وی افزود: روابط تجاری ایران و قطر پیش از این هم وجود داشته و در اینده هم بسط و گسترش خواهد یافت. ضمن انکه در شرایط کنونی همه کشورها باید به قطر کمک کنند تا این موقعیت گذرا را با موفقیت پشت سر بگذارد. 

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد که بدعت جدیدی در منطقه به وجود اید که برخی کشورها گمان ببرند از طریق حصر و تحریم های اقتصادی و تجاری می توانند سیاستهای خود را بر دیگری تحمیل کنند. 

نوبخت افزود: باید کشورها تلاش کنند این روش های قهر امیز و غیرمنطقی تبدیل به روابط حسنه شود. جمهوری اسلامی ایران نیز استقبال میکند که از طریق گفتگو مشکل قطر با برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس حل شود. 

وی با اشاره به بکار گیری روش هایی مانند بمباران, قحطی و ضربه زدن از طریق کمبود مواد غذایی در میان کشورهای اسلامی برای اعمال اهداف خود خاطر نشان کرد: این روش ها با اسلام رحمانی منافات دارد. این قبیل اقدامات از پس ایدولوژی داعش بر می اید. در این راستا وظیفه جمهوری اسلامی خطیر تر از قبل می شود تا چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه