English

نوری:

نقش تاثیر گذار امنیت مرزها در توسعه همه جانبه کشور/ لزوم توجه به معیشت و اشتغال مرزنشینان برای برقراری امنیت

نماینده مردم شوش در مجلس با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اقداماتی که باید در شهرهای مرزی صورت بگیرد توجه به اقتصاد ، معیشت و اشتغال مردم مرز نشین می باشد، گفت: بخش اعظمی از تحقق یک امنیت پایدار در هر مکان و نقطه‌ای، محرومیت‌زدایی و رونق اقتصادی است.

نقش تاثیر گذار امنیت مرزها در توسعه همه جانبه کشور/ لزوم توجه به معیشت و اشتغال مرزنشینان برای برقراری امنیت

به گزارش خبرگزاری موج، سید راضی نوری پیرامون " توجه به امنیت مرزها برای جلوگیری از نفوذ اشرار و تروریست ها به داخل کشور"، گفت: برای پایداری و ماندگاری امنیت مرزها باید اقدامات جدی و قابل توجهه ای صورت بگیرد، چرا که امنیت مرزها برای کشور و برقرار ارامش و ثبات همه جانبه در کشور بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه البته مرزهای ایران همواره با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی مرزهای آرامش و با ثباتی بوده است و باید این روند استمرار پیدا کند، افزود: ولی دشمنان ایران اسلامی همواره سعی بر این دارند که با نفوذ به مرزهای کشورمان به منافع ایران ضربه وارد کرده، که این امر نیازمند هوشیاری نیروهای مرزبانی می باشد،‌چرا که در صورت عدم کنترل دقیق مرزها،‌ دشمنان برای برهم زدن امنیت کشورمان از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

نوری با بیان اینکه باید برای حفظ کیان و امنیت کشور تمام همت و کوشش ها را به کار بست و در این راه نیز نیروهای ارتش، سپاه ، نیروی انتظامی و بسیج اقدامات هماهنگ و مناسبی را برای کنترل مرزها و برقرار امنیت همه جانبه بکار بسته اند، تصریح کرد: بدون شک تامین امنیت داخلی کشور از برقراری امنیت پایدار در مرزها آغاز می شود که باید برای این امر اقدامات لازم و همه جانبه صورت بگیرد.

وی بیان داشت: متاسفانه یکی از مشکلات شهرهای مرزی و مناطق مرزی وجود بی شمار اسلحه های غیر مجاز است که مسائلی را برای مردم بوجود آورده که باید اقدامات مناسب و برنامه ریزی دقیقی برای جمع آوری سلاح های غیر مجاز صورت گیرد تا شاهد برقراری امنیت مرزها و کنترل ترددهای غیر مجاز باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اقداماتی که باید در شهرهای مرزی صورت بگیرد توجه به اقتصاد ، معیشت و اشتغال مردم مرز نشین می باشد، گفت: در صورت وجود بیکاری و درآمد ناکافی می توان شاهد بروز زمینه های نا امنی و بی ثباتی در امنیت نقاط مرزی باشیم ، که این مسئله بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای توجه به مردم مرز نشین اصرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای اشتغال زایی و کمک به معیشت مردم مرز نشین در جهت ایجاد ثبات پایدار و امنیت ماندگار بازارچه های مرزی را فعال تر کرد و از ورود قاچاق کالا جلوگیری شود، خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از تحقق یک امنیت پایدار در هر مکان و نقطه‌ای، محرومیت‌زدایی و رونق اقتصادی است، اما همین رونق اقتصادی و ایجاد امنیت پایدار اقتصادی، نیاز اولیه‌ای دارد و آن ایجاد چتر امنیتی مناسب در آن نقطه است.

نماینده مردم شوش در پایان با اشاره به اینکه مطمئنا باید برای تامین امنیت مرزها ، فکری اساسی برای تامین معیشت و کار مردم مرزنشین صورت بگیرد، باین داشت: برقراری امنیت پایدار و همه جانبه باید همواره در دستور کار نهادهای مربوطه قرار داشته باشد تا شاهد نفوذ عوامل اشرار و تروریست ها به داخل کشور نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه