English

قاسمی:

استفاده ابزاری از تحریم ضمن ناکارآمدی، امری مذموم، مردود و غیر قابل پذیرش است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: استفاده ابزاری از تحریم در جهان به هم پیوسته کنونی ضمن ناکارآمدی، امری مذموم، مردود و غیر قابل پذیرش است.

استفاده ابزاری از تحریم ضمن ناکارآمدی، امری مذموم، مردود و غیر قابل پذیرش است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی با اشاره به تنش های به وجود آمده میان برخی همسایگان جنوبی در خلیج فارس افزود: جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از تحولات اخیر در روابط برخی کشورهای همسایه جنوبی خود در خلیج فارس و اظهار امیدواری نسبت به حل و فصل آن، بر نکات زیر به عنوان مواضع ثابت و اصولی خود تاکید می کند:
- افزایش تنش در روابط میان دولت های همجوار در شرایطی که منطقه و جهان همچنان از تبعات گسترده بحران تروریسم و افراط گرایی و تداوم اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی رنج می برد، به سود هیچ یک از دولت ها و ملت های منطقه نبوده و مصالح همگان را تهدید می کند. جمهوری اسلامی ایران از همه همسایگان درگیر در اختلافات جاری در جنوب خلیج فارس می خواهد با عبرت آموزی از تجارب تلخ منطقه، دوری از احساسات و رجوع به عقلانیت و تدبیر، ضمن حداکثر خویشتنداری در جهت کاهش تنش و بازگشت به آرامش حرکت کنند.
- راه حل اختلافات میان کشورهای منطقه و از جمله اختلاف فعلی میان سه دولت همسایه قطر با این کشور، تنها از طریق روش های سیاسی و مسالمت آمیز و گفت وگوهای شفاف و صریح میان طرفین امکان پذیر است.
- استفاده ابزاری از تحریم در جهان به هم پیوسته کنونی ضمن ناکارآمدی، امری مذموم، مردود و غیر قابل پذیرش است.
- حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی دولت های مستقل و مداخله نکردن در امور داخلی آن ها و احترام به مرزهای شناخته شده بین المللی، اصول بنیادین و شناخته شده حقوق و روابط بین الملل است که باید از سوی همه طرف ها محترم شمرده شود.
عربستان سعودی، امارات و بحرین اعضای شورای همکاری خلیج فارس روز دوشنبه اعلان کردند که مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر عضو دیگر این نهاد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، بسته اند.
شبکه خبری اسکای نیوز در خبری فوری پس از اعلام قطع رابطه امارات،عربستان،مصر و بحرین با قطر اعلام کرد: امارات از اتباع خود خواسته از سفر به قطر یا اقامت در آن و یا حتی عبور از داخل مرزهای آن خودداری کنند.
امارات ادعا کرد: علت قطع رابطه این کشور با قطر تداوم حمایت و ارائه کمک های مالی این کشور به گروه های تروریستی، افراطی و طایفه ای است.
اسکای نیوز افزود: عربستان نیز با بستن همه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر، عبور از خاک ، آسمان و آب های منطقه ای خود را برای شهروندان این کشور ممنوع اعلام کرد و به نوعی قطر را در محاصره قرار داد.
بحرین نیز در کنار امارات و عربستان، ضمن بستن مرزهای هوایی و زمینی خود با قطر، دیپلمات های قطری را از کشورش اخراج واز آنها خواست ظرف 48 ساعت خاک بحرین را ترک کنند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه