English

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه خبر داد:

افزایش ۳برابری مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد در سال ۹۶

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس از افزایش 3برابری مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سال 96 خبرداد.

افزایش 3برابری مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد در سال 96

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌محمد شاعری در مراسم جشن رمضان که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی و خیرین شهرستان بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان ماه تمرین خوبی‌ها، مهربانی کردن، خلوص، به خدا رسیدن و با هم بودن است و کمک کردن و خوبی کردن به دیگران جزو نیازهای ذاتی هر انسان است.

وی افزود: جامعه اسلامی نباید فقیر مطلق داشته باشد، نباید با بی‌عدالتی مواجه شود و نباید دوقطبی شود بلکه در جامعه اسلامی فقیر و متوسط و غنی با یکدیگر پیوسته در ارتباط هستند و در حقیقت اگر جامعه را بسازیم در واقع خود را ساختیم و هر عملی که انجام می دهیم سود یا زیان آن به خودمان بازمی‌گردد و اگر در جامعه نقش بد ایفا کنیم قطعا هزینه آن را می‌پردازیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که جامعه با بی عدالتی، بزهکاری، اعتیاد، طلاق، افسردگی و تنش های اجتماعی مواجه شود حتی افراد مرفه و غنی نیز در زندگی خود احساس آرامش و امنیت نمی‌کنند؛ زیرا همه اقشار جامعه تحت تاثیر رفتار یکدیگر قرار دارند پس اگر می‌خواهیم در امنیت باشیم باید جامعه در امنیت باشد.

نماینده شرق مازندران در مجلس  گفت: در اسفند سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تلاش کردیم که دریافتی مستمری بگیران به 3 برابر افزایش یابد و این قانون در مجلس تصویب شد و دولت به محض ابلاغ این قانون از اول فروردین 96 این طرح را اجرایی کرد که البته باید سالانه 20 درصد به دریافتی مستمری بگیران افزوده شود و منابع تامین آن به یارانه‌ها وصل شده و صددرصد قابل تخصیص است.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و در دستور کار قرار گرفت که سالانه 100 هزار نفر از افراد تحت پوشش و مستمری بگیر در سطح کشور، با پرداخت تسهیلات کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت به آن ها، توانمندسازی و از سیستم حمایتی خارج شوند.

وی تصریح کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نباید خود را به عنوان شهروند درجه دو در جامعه تصور کنند بلکه باید بتوانند در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به عنوان مسلمان بانشاط و فعال در جامعه به خوبی ایفای نقش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه