English

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری

پرونده پیگیری آزادی صیادان ایرانی اسیر مفتوح است/رفع تحریم های غیرهسته ای از راه دیپلماسی امکان پذیر است

بهرام قاسمی در مورد فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد برخی کشورهای منطقه گفت: باید با هوشمندی از مواضع به حق کشورمان دفاع کنیم و سیاستهای خود را به طرز دقیقی در چارچوب دستگاه دیپلماسی بیان شود.

پرونده پیگیری آزادی صیادان ایرانی اسیر مفتوح است/رفع تحریم های غیرهسته ای از راه دیپلماسی امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، بهرام قاسمی در مورد فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد برخی کشورهای منطقه گفت: باید با هوشمندی از مواضع به حق کشورمان دفاع کنیم و سیاست های خود را به طرز دقیقی در چارچوب دستگاه دیپلماسی بیان شود. 

وی در مورد سفر ترامپ به ریاض و متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم تصریح کرد: مواضع بی ربط برخی کشورها در مورد ایران و تروریسم نوعی فرافکنی است و نشانگر آن است که سفر ترامپ به مروج ترویج این ادعا را باطل می کند و باید به این تناقص پاسخ دهد که چطور ایرانی که دارای انتخابات است حامی تروریسم است و کشوری که در مجامع بین المللی به تروریسم متهم شده از این دایره خارج شده اند. 

سخنگوی وزارت خارجه در مورد صیادان اسیر ایرانی خاطرنشان کرد: دو سال قبل 37 صیاد به اسارت دزدان دریایی درآمدند که 8 تن هنوز در آنجا هستند. پرونده مفتوح و پیچیده ای است و در دستگاه های مختلف در حال پیگیری هستیم و امیدواریم شاهد آزادی آن ها باشیم. 

قاسمی در خصوص چرخش برخی کشورهای عربی پس از نشست ریاض در رابطه با ایران گفت: حضور قدرت های خارجی در منطقه مخل وحدت خاورمیانه بوده است. اجلاس ریاض با اهداف خاصی تشکیل شد که با ناکامی هم مواجه گردید. آنچه مسلم است دولت عربستان از برخی کشورهای اسلامی به عمل آورد و ما متوجه شدیم که تعدادی از این کشورها از متن بیانیه بی خبر بودند و بعضی با مفاد آن مخالف هستند. لذا بیانیه اجلاس ریاض یک جانبه و از سوی عربستان بود. 

وی در مورد رفع تحریم های غیرهسته ای اظهار داشت: نگاه ما به دنیا احترام و رابطه بهتر با اتکا به قدرت دیپلماسی است که می تواند نشدنی ها را محقق سازد، هر چند دشواریی هایی به همراه دارد. سیاست های ایران در مورد مسایل موشکی شفاف است و با هیچ قطع نامه ای منافات ندارد و این راه ادامه دارد. 

سخنگوی وزارت خارجه در مورد شرکت ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مانند ایرانیان داخل کشور، ایرانی های مقیم خارج نیز در این انتخابات با رشد چشمگیری در مشارکت، در پای صندوق ها حضور یافتند. تعدادی برای اولین بار از آغاز عمر جمهوری اسلامی ایران، در انتخابات شرکت کردند و این نشان دهنده نقش دیپلماسی و وزارت خارجه در بهبود رابطه با ایرانی های خارج از کشور است هرچند که باید در نظر گرفت که جمعه برای آنها روز تعطیل محسوب نمی شود و این مساله می توانست اثر منفی داشته باشد با اینحال شاهد رشد مشارکت در انتخابات بودیم. 

قاسمی درباره ادعای برخی رسانه ها در مورد حرکت شیعیان همسو ایران از موصل به سمت سوریه گفت: حضور ما در عراق مستشاری است و بغداد از توانایی لازم در مبارزه با تروریسم برخوردار است. ما هم با توجه به حضور در سوریه تلاش هایی برای رسیدن به آتش بس ادامه می دهیم. نقش نظامی در موصل نداریم و نداشتیم و صرفا به شکل مستشاری فعال بودیم. 

وی در مورد اتفاق اخیر مرزی ارومیه گفت: از طریق کانال های دیپلماتیک به ترکیه موضوع مطرح شده و منتظر پاسخ آن ها هستیم. امیدواریم با درایت و پاسخ ترکیه اتخاذ تصمیم صورت گیرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه