English

کارشناس مسائل سیاست خارجی در پاسخ به موج

افزایش تهدیدات نظامی ایران در دولت یازدهم / قدرت عمل کشور در بحران سوریه نتیجه عملکرد سپاه قدس است

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: آنچه موجب اقتدار ایران در عرصه مسائل مربوط به سوریه شد، توان مدیریت سپاه قدس به فرماندهی سردار سلیمانی و نیروهای مدافع حرم بود وگرنه تا پیش از آن حتی از دعوت ایران در نشست های بین المللی مربوط به سوریه اجتناب می شد.

افزایش تهدیدات نظامی ایران در دولت یازدهم / قدرت عمل کشور در بحران سوریه نتیجه عملکرد سپاه قدس است

محمد حسن قدیری ابیانه درباره میزان موفقیت سیاست خارجی دولت یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در چهار سال گذشته تحت تاثیر روش و رویکرد روحانی نمایشی از عدم اقتدار و نیازمندی مفرط کشور به روابط با سایر کشورها بود. تا جایی که پس از قتل عام زائرین خانه خدا در منا و کشته شدن چند صد زائر ایرانی، عربستان حتی اجازه سفر مقامات کشورمان به مکه برای بررسی موضوع را نداد تا زمانی که رهبر معظم انقلاب از موضع اقتدار ریاض را تهدید به برخورد سخت و خشن کرد.

وی افزود: روحانی گمان می کرد اگر ایران را نیازمند جلوه دهد، کشورهای دیگر را به موضع ترحم خواهد کشاند. در حالی که در صورت ضعیف پنداری ایران، دشمنان به فکر ضربه زدن می افتند. دولت همین سیاست را در رابطه با آمریکا، قضیه برجام و گروه 1+5 اعمال کرد. در نتیجه رویکرد مجذوب و مرعوب غرب شدن، میزان تهدید به جنگ در این بازه زمانی افزایش یافت.

کارشناس مسائل سیاست خارجی خاطر نشان کرد: ما نیازمند رئیس جمهوری هستیم که اقتدار ملت ما را درک کند و نگاه تحقیرآمیز نسبت به ملت نداشته باشد. اهمیت این مساله تا جایی است که مقام معظم رهبری از نامزدهای ریاست جمهوری خواستند که در حل مسائل کشور نگاهشان به داخل باشد.

قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قدرت عمل ایران در خاورمیانه و بحران سوریه ناشی از تحرکات دیپلماتیک ظریف و تیم او نبوده است اظهار داشت: نمی توانیم اقدامات و زحمات دیپلمات ها را نادیده بگیریم اما آنچه موجب اقتدار ایران در عرصه مسائل مربوط به سوریه شد، توان مدیریت سپاه قدس به فرماندهی سردار سلیمانی و نیروهای مدافع حرم بود. وگرنه تا پیش از آن حتی از دعوت ایران در نشست های بین المللی مربوط به سوریه اجتناب می شد. با این حال اگر دولت در این مدت بهتر عمل می کرد وضعیت ما بهتر از این بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه