English

بروجردی: توسعه بندر چابهار یک فرصت بین المللی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از طریق بندر چابهار می تواند وابستگی جابجایی کالا و بار را از تنگه هرمز و منطقه خلیج فارس کاهش دهد.

بروجردی: توسعه بندر چابهار یک فرصت بین المللی است

به گزارش خبرگزاری موج، علاءالدین بروجردی در حاشیه بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار افزود: چابهار در کنار دریای عمان به آبهای اقیانوسی متصل است و این سبب شده تا کشورهای منطقه حساب ویژه ای برای حضور در این بندر باز کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: جایگاه چابهار برای کشور ایران اسلامی خیلی مهم است و به همین سبب به توسعه زیرساخت های آن توجه ویژه ای شده و تلاش در این زمینه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه بندر چابهار یک فرصت بین المللی است.

بروجردی گفت: بندر چابهار روابط تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای دنیا را تقویت می کند و سبب توسعه و رونق جنوب شرق کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان می شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با سرعت در حال انجام است گفت: که جا دارد از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (اجرا کننده این طرح) قدردانی شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار سبب اشتغالزایی، توسعه تجارت و تحول در حوزه اقتصادی خواهد شد.

بروجردی با بیان اینکه در شرایط سخت تحریم ها توسعه بندر شهید بهشتی چابهار متوقف نشده است، بیان کرد: در این شرایط سخت با هزینه بیش از 20 میلیون دلار جرثقیل از کشور آلمان خریداری، حمل و در این بندر نصب شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی