English

چاوشی:

تریبون‌های رسمی مجاز به تبلیغات برای کاندیداها نیستند

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه تریبون‌های رسمی کشور به هیچ وجه مُجاز به تبلیغات مشخصی برای کاندیداها نیستند، گفت: رقابت‌های انتخاباتی در چارچوب منطق و با پرهیز از سیاه ‌نمایی­‌های کاذب صورت گیرد.

تریبون‌های رسمی مجاز به تبلیغات برای کاندیداها نیستند

به گزارش خبرگزاری موج، سیدشهاب‌الدین چاوشی در یازدهمین جلسه مشترک فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات  استان تهران با بیان اینکه رقابت در عرصه سیاست امری طبیعی است ولی مهم این است که این رقابت در چارچوب منطق و با پرهیز از سیاه ­نمایی­‌های کاذب صورت گیرد، اظهار کرد: هر کاندیدایی باید از مسیر بیان شایستگی‌­های خود راه در دل‌­ها باز کند چرا که با جوسازی، فرافکنی و تخریب دیگران توفیق مشروع بدست نمی ‌آید. تلاش برای کسب قدرت در نظام دینی فی نفسه ممدوح نیست. آنچه قدرت را با ارزش می­‌کند و بدان اعتبار می­‌بخشد هدفی مقدس است که بر ای آن تحصیل می­‌شود. قدرتی که در جهت آسایش جامعه به کار نرود تیغ دو لبه است هم صاحبش را زخمی می­‌کند و از انسانیت دور می­‌کند و هم به جامعه و مردم صدمه می­‌زند.

وی همچنین افزود: در روایات دینی کسانی که فاقد شایستگی انجام کاری هستند از ورود در آن منع شده‌­اند. پیامبر بزرگوار برای تکمیل و تتمیم مکارم اخلاقی برگزیده شده است و خروجی دین و دینداری و نقش عملی آن در تحقق اخلاق الهی در جامعه انسانی است.

چاوشی تاکید کرد: در بررسی صلاحیت کاندیداها همه هیأت­ های اجرایی تلاش کردند رعایت کامل حقوق شهروندی را داشته باشند. رفتارهای این دولت بر اساس قانون استوار است. از هیأت­ های نظارت نیز چنین انتظاری وجود دارد که در ادامه کار انگیزه های مردم را ارتقاء دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران همچنین تصریح کرد: بحث حقوق ­های نجومی که مدت­‌ها دستمایه حملات به دولت شده در دولت با برخورد قاطعی مواجه شد. امید داریم سایر نهادهای قدرت نیز در این زمینه شفاف‌سازی کرده و شبهات مردم را رفع کنند. افراد و جریان ها برای پوشیدن اشکالاتشان، بجای تلاش برای رفع آنها و توضیح صادقانه ابهامات و عذرخواهی، با حمله به طرف مقابل، توفیقی در افکار عمومی به دست نخواهند آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه امنیت و سلامت انتخابات برای ما اصل است و از طرف هر گروه و شخص این دو عنصر اساسی که مورد تأکید رهبری معظم انقلاب است مورد تهدید قرار بگیرد باید جدی با آن مواجهه عقلانی و قاطع داشته باشیم، تصریح کرد: هیچ کس حق دامن زدن به تحریکات قومی، مذهبی و سیاسی را در آستانه انتخابات نخواهد داشت این خطای بزرگی است که با توجه به طمع قدرت­ های سلطه ­گر، میهن ما به واسطه برخی رفتارهای نسنجیده در معرض مطامع بیگانگان قرار گیرد. فرمانداران و مجریان انتخابات باید نسبت به دستورالعمل ها و مقررات مرتبط با تبلیغات در هر دو انتخابات حساسیت و مراقبت جدی نشان دهند. بدون اغماض با تخلفات برخورد قانونی نمایند. مردم باید باور کنند که شما امانتدار هستید با همه تخلفات یکسان برخورد می‌کنید. تریبون­ های رسمی کشور به هیچ وجه مُجاز به تبلیغات مشخصی برای کاندیداها نیستند اما همه باید در زمینه حضور گسترده و مشارکت فعال مردم احساس مسئولیت کنند. ضعف مشارکت عمومی یا عدم شرکت گسترده مردم، بنیان­ های سیاسی نظام و کشور ما را تضعیف می­ کند و برازنده هیچ ایرانی وطن­ دوستی نیست که از مشارکت و استفاده از حق قانونی خود در زمینه تعیین سرنوشت کشور غفلت کند.

چاوشی در پایان خاطرنشان کرد:‌ همه افرادی که صلاحیت آنها برای ورود به عرصه رقابت تایید شده باید یکسان مورد احترام قرار گیرند. همه آنها به یکسان در حمایت قوانین جمهوری اسلامی هستند. مادامی که در چارچوب قانون فعالیت و رقابت نمایند مورد احترام و تکریم مجریان و ناظران و همه مردم عزیزمان خواهند بود. کسانی که خود را برای اعتلای وطن آماده کرده­‌اند نباید با رفتارهای جاهلانه و هنجارشکنانه تخریب و بی­‌انگیزه شوند و آنها نیز در فضای ادب و تفاهم رقابت ها را پیش ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه