English

نقوی حسینی در نطق میان دستور:

اغلب کارگران توسط صاحبان کارخانه استثمار می شوند/حق بیمه آنها پرداخت نمی شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیسات خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:اغلب کارگران در کشور توسط سرمایه داران و صاحبان کارخانه استثمار می شوند و حق بیمه آنها پرداخت نمی شود.

اغلب کارگران توسط صاحبان کارخانه استثمار می شوند/حق بیمه آنها پرداخت نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج، سید حسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز ( 3 اردیبهشت‌ ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور بر ضرورت توجه به معیشت کارگران و معلمان تاکید کرد، متن نطق میان دستور این نماینده به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

با درود و سلام به شهیدان، امام شهیدان و آرزوی طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری و عرض تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) باب الحوائج ائمه اطهار (ع)

همکاران عزیز، ملت بزرگ ایران؛

جمهوری اسلامی با اقتدار، عزت و رو به جلو و با ثبات در آستانه تحول بزرگی است و ملت ایران خود را آماده می کنند تا علی رغم پاشیدن بذر یأس و ناامیدی و جلوگیری از حضور ملت در پای صندوق های رأی از سوی دشمنان و معاندان در 29 اردیبهشت ماه، حماسه ای بی نظیر از حضور پای صندوق های رأی بیافرینند.

دنیای استکبار و معاندین نظام و ملت ایران، خواهند دید که علی رغم همه مشکلات و گرفتاری ها، گله مندی ها، ضعف ها و بی کفایتی های مدیریتی، 29 اردیبهشت به یکی از حماسی ترین روزهای تاریخ ملت ایران تبدیل خواهد شد و ملت ایران از هر مذهب یا قومیتی و از هر استان و شهرستانی با حضور در پای صندوق های رأی اعلام خواهد کرد که پای نظام و انقلاب و کشور و اصول و ارزش های خود ایستاده است.

اقدام قاطع، انقلابی و قانونمدار شورای محترم نگهبان قابل تقدیر است و نشان داد که شورای نگهبان سنگر مستحکم حفاظت و حراست از اسلامیت و جمهوریت نظام است و همه در تمامی دوره ها و شرایط باید از تصمیمات آن شورا تبعیت کنیم.

سالگرد تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به ملت ایران و همه پاسداران جان برکف در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاورهای آن تبریک می گویم و موفقیت های اخیر حوزه دفاعی کشور مبنی بر به کارگیری پیشرفته ترین نوع موشک ها را قدر می نهم.

در آستانه هفته و روز معلم، روز معلم را به خانواده بزرگ معلمان و فرهنگیان تبریک عرض می کنم.

همکاران عزیز، ملت بزرگ ایران

واقعیت این است که امروز آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت فراموش شده و یا در حاشیه قرار گرفته است. بحران انگیزه در معلم، دانش آموز و خانواده های آنان جدی است. معلمان احساس می کنند که کسی به فکر آنها نیست، حتی مجلسی که بسیاری از نمایندگان آن خاستگاهشان آموزش و پرورش و کسوت معلمی است.

معلمان احساس می کنند برنامه ای برای تقویت و ارتقای منزلت آنها وجود ندارد و از بحران منزلت رنج می برند.

معلمان احساس می کنند که برنامه ای برای تقویت و ارتقای وضعیت معیشتی آنان وجود ندارد، معلمان کشور امروز گرفتار اولویت های زندگی خود هستند.

تامین مسکن فرهنگیان، بیمه و بهداشت و درمان فرهنگیان، رفاه و تامین امکانات اولیه زندگی فرهنگیان فراموش شده است. مطالبات آنان پرداخت نمی شود. پاداش پایان خدمت آنان که حق مسلم آنهاست، پرداخت نمی شود. ساعت کار آنها با محتوای کتاب ها منطبق نیست. حجم دانش آموزان در هر کلاس اجازه تدریس که هیچ، اجازه مبسری کلاس را هم به آنها نمی دهد.

همکاران عزیز، ملت بزرگ ایران

اگر به معلم و آموزش و پرورش توجه نشود، اگر رفع مشکلات معلم و تربیت در دستور کار قرار نگیرد، خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می شود. باید به داد معلمان رسید، باید رفع مشکلات آنان را در دستور کار قرار داد. باید مجلس دهم گامی موثر در این جهت بردارد. اگر به داد معلم، آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت دانش آموز نرسیم، شاید آینده درخشان نخواهد بود.

اما هفته کارگر را نیز به همه کارگران زحمتکش و پرتلاش کشور که این روزها شرایط خوبی را ندارند، تبریک می گویم و از سوی فراکسیون کارگری مجلس روز و هفته کارگر را گرامی می دارم.

همکاران گرامی، ملت بزرگ ایران

کارگر قوه محرکه تولید و ارزش افزوده حوزه اقتصاد کشور است و نیازمند توجه و رسیدگی است، جامعه کارگری کشور امروز با چند مشکل اساسی روبرو است. اولین مشکل جامعه کارگری، عدم وجود امنیت شغلی است. تعطیلی پی در پی کارخانجات و مراکز تولیدی زندگی جامعه کارگری را تهدید می کند. تعطیلی هر کارخانه یعنی نابودی و تعطیلی زندگی چندصد کارگر، تعطیلی کارخانجاتی مثل کارخانه قند ورامین بعد از 80 سال، کارخانه ارج بعد از 70 سال، کارخانه روغن قو بعد از 60 سال، کارخانه آزمایش بعد از 60 سال و صدها کارخانه دیگر یعنی بیچاره شدن چند هزار کارگر؛ دومین مشکل اصلی جامعه کارگری قانون کار است. وجود انواع قراردادهای کارگری، امنیت شغلی را از جامعه کارگری سلب کرده و اغلب کارگران در کشور توسط سرمایه داران و صاحبان کارخانه استثمار می شوند.

حق بیمه آنها پرداخت نمی شود، حقوق مصوب آنها پرداخت نمی شود، هرگونه اعتراض آنها با اخراج روبرو می شود، قراردادها بدون تاریخ بسته می شود و همیشه بدن کارگر به خاطر بی ثباتی شغلی می سوزد.

همکاران گرامی؛

مجلس باید در این زمینه ورود پیدا کرده و قانون کار را مورد بررسی و اصلاح قرار دهد و ثبات و امنیت شغلی با رعایت حق و حقوق کارگران را به جامعه کارگری برگرداند.

سومین موضوع جامعه کارگری، ضرورت حفظ و حراست از حقوق بازنشستگان و صندوق تامین اجتماعی است. صندوق تامین اجتماعی حق الناس است و حاصل عرق جبین کارگرانی که بیش از چند دهه کار کرده و از دسترنج خود به این صندوق پرداخت کرده اند و لذا حیات خلوت دولت ها نیست و هیچ کس حق ندارد به صندوق تامین اجتماعی کارگران دست اندازی کند و یا شریک شود، به علاوه اینکه دولت موظف است بدهی خود که حقوق مسلم کارگران است را به صندوق پرداخت کند.

و بالاخره اینکه بهداشت و درمان تامین اجتماعی نیز باید حفظ و حراست شود و نباید دوست یا جریاناتی به دنبال دست اندازی به حوزه بهداشت و درمان و تامین اجتماعی باشد.

همکاران محترم، ملت بزرگ ایران

در شرایط کنونی بر همه نیروهای انقلابی و جریانات سیاسی و نامزدهای انتخاباتی است که تمام تلاش خود را برای ایجاد زمینه حضور حداکثری ملت در پای صندوق های رأی فراهم کند. اولویت اول همه ما باید حضور حداکثری و خلق حماسه حضور باشد و بعد از آن باید به انتخاب دولتی کمک شود که مشمول ویژگی هایی باشد که حضرت آقا در روز اول سال جدید در آستان قدس رضوی (ع) فرمودند، دولت انقلابی که بتواند در مقابل استکبار جهانی بایستد، دشمن را کدخدا نداند، بلکه با تهاجم انقلابی، آمریکا و همپیمانان جنایتکار و سلطه گرش را عقب براند. دولتی انتخاب کند که متدین باشد، دینداری مهمترین شاخص مدیریت در نظام اسلامی است و دولتی انتخاب کنند که پرتحرک و فعال باشد و شبانه روز خود را وقف ملت و نظام کند و بالاخره اینکه دولتی انتخاب کنند که باانگیزه، بانشاط باشد، برنامه داشته باشد، مردم به شعار رأی ندهند، به برنامه رأی بدهند، برنامه ای که پشتوانه تخصصی و زمینه عملیاتی داشته باشد. به وعده های غیرعملی اعتماد نکنند.

وعده های بی عمل و بی حاصل امروز برای حوزه های انتخابیه همه همکاران مشکلاتی ایجاد کرد.

حوزه انتخابیه اینجانب نیز از مشکلات رنج می برد که به برخی اشاره می کنم؛

اولین گله مردم ولایتمدار، انقلابی و متدین جنوب و شرق استان تهران با جمعیت چند میلیون نفری از جمله شهرستان های دیار 15 خرداد یعنی ورامین، قرچک و پیشوا از دولت و رئیس جمهور این است که این دولت برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی طی 4 ساله خود یک بار به جنوب و شرق استان تهران سفر نکرد و علی رغم درخواست های مکرر و وعده های پوچ و بی اساس یک بار در بین مردم دیار 15 خرداد حضور پیدا نکرد. دیاری که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: مردم ورامین حق ویژه ای بر انقلاب دارند.

دومین گله مردم دیار 15 خرداد از دولت و رئیس جمهور این است که چرا اغلب پروژه هایی که از دولت قبل شروع شده بود، ادامه نیافت و تکمیل نشد که نمونه های آن را عرض می کنم.

1- تعریض 6 کیلومتر جاده ورامین به آبباریک طی 4 سال دولت یازدهم معطل مانده است. در طی 4 سال گذشته بیش از 20 نفر در این جاده جان باختند.

2- تعریض 10 کیلومتر جاده ورامین به جوادآباد طی 4 سال دولت یازدهم تعطیل ماند و چند ده نفر در این جاده طی 4 سال گذشته جان باخته اند.

3- اتصال محور ارتباطی پیشوا به قم-گرمسار با وجود داشتن مصوبه دولت و ردیف اعتباری طی دولت یازدهم حتی یک درصد هم پیشرفت نداشته است.

4- جاده قرچک به پاکدشت علی رغم مکاتبات و درخواست های مکرر شهرستان قرچک و منطقه منطقه و جان باختن چند ده نفر طی 4 سال گذشته حتی یک درصد اقدام نشده است.

5- تعطیلی کارخانجات و مراکز تولید اعم از دامداری ها، کارخانجات کوچک و بزرگ در شهرک های صنعتی یا خارج از آن صددرصد این دولت افزایش یافته، از جمله تعطیلی کارخانه قند ورامین بعد از 80 سال و کارخانجات مهم و باسابقه دیگر در آستانه تعطیلی است مثل پارس سرام و آجر ثبات.

6- تقسیمات کشوری دیار 15 خرداد در دولت یازدهم تعطیل شد، فرمانداری ویژه ورامین علی رغم داشتن مصوبات قانونی مسکوت ماند. شهر شدن مرکز بخش جلیل آباد انجام نشد، شهر شدن داود آباد معطل ماند و حتی الحاق و انتزاع چند روستا علی رغم مصوبات قانونی عملیاتی نشد.

7- منطقه ویژه اقتصادی ورامین علی رغم مصوبات قانونی و اقدامات مقدماتی در دولت قبل، در دولت یازدهم حتی یک درصد هم پیش نرفت.

8- بحران بیکاری کمر مردم منطقه را شکسته و هیچ اقدام موثری در جهت اشتغال صورت نگرفته است. امروز در هر خانواده ای یک تا 5 نفر تحصیل کرده با مدارک لیسانس و فوق لیسانس و حتی دکتری بیکاری هستند.

9- در حوزه فرهنگی طی دولت یازدهم هیچ فرهنگسرایی ساخته نشد و حتی کلنگ زنی هم نشد و هیچ مصلایی هم ساخته نشد. هیچ مرکز هنری و فرهنگی تاسیس نشد و حتی یک بار متولیان فرهنگ پا با دیار ما نگذاشتند.

10- در حوزه ورزش و جوانان سه ورزشگاه 5 هزار نفری با مصوبه دولت قبل در قرچک ، ورامین و پیشوا در دولت یازدهم حتی یک درصد هم پیش نرفت و طی 4 سال گذشته حتی یک سالن ورزشی در منطقه یک میلیون نفری حوزه انتخابیه اینجانب ساخته نشد و حتی کلنگ زنی نشد.

11- اجرای پروژه مترو و قطار حومه ای همچنان مورد انتظار یک میلیون نفر از جمعیت شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا است. مدیریت درست راه آهن و خدمات ریلی فعلی ضعیف است و اعتراضات گسترده مردم را به دنبال داشته، قطاری که در روز 4 سفر از تهران و قرچک، ورامین و پیشوا با بدترین شرایط روبرو است. هر روز بلیط آن گران و تعداد واگن ها و کیفیت آنها بدتر و ساعت رفت و آمد آنها نامنظم تر است.

گفتنی است نقوی حسینی در این نطق همچنین گفت: مطالب بیان شده در نطق؛ مطالبات ملت است و کسانی که از مردم سالاری، دموکراسی، قانون مداری و از درد مردم صحبت می کنند، اگر بگویم بحران بیکاری کمر خانواده ها را رد حوزه انتخابیه ام شکسته است در حق دولت جفا کرده ام، اگربگویم وزیری در این دولت بنابر بیان خود 780 میلیارد تومان ثروت داره و باید یک وزارتخانه ثروتش را مدیریت کند جفا کرده ام، اگر بگویم وزیری در این دولت در جلست رسمی از یکساعت نشست، نیم ساعت در خواب است جفا کرده ام؟ من وکیل مردم هستم و حرف مردم را باید بگویم ، در دوجاده ای که بیان کردم، در چهارسال گذشت ه50 نفر جان باختند کی یکی از آنها پدر شهید مدافع حرم بود؛ آقای روحانی موضوع رو به خودتان گفتم به وزیر راه که نمی رسد شرکت های خود و خانواده ش را اداره کند، گفتم که مردم کشته می شوند پدر یک شهید مدافع حرم در جاده مذکور یک هفته بعد از تشییع فرزندش، سرش ازبدنش جدا شد چه کسی می خواهد جواب بدهد؛ آیا جفا کردم در حق دولت؟ دولتی که نمی تواند مشکلات اولیه مردم ر احل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی