English

جزئیات ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری؛

۸۶ نفر در انتخابات ثبت نام کردند

رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تا کنون 86 نفر داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری شده اند که مسن ترین آنها 72 ساله است.

۸۶ نفر در انتخابات ثبت نام کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج مستقر در ستاد انتخابات کشور ، علی اصغر احمدی در خصوص روند ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: براساس آمار 86 نفر تاکنون ثبت نام کرده اند که یک نفر از آنها خانم بوده است ، مسن ترین فرد ثبت نام کننده 72 ساله و جوان ترین فرد 21 ساله است. در قانون ریاست جمهوری محدودیت سن و مدرک تحصیلی وجود ندارد .

وی ادامه داد: از این تعداد ثبت نام کننده 17 نفر دارای دیپلم، 4 نفر فوق دیپلم، 13 نفر لیسانس، 12 نفر فوق لیسانس، 5 نفر دکترا و 4 نفر دارای تحصیلات حوزوی بوده اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است. از مردم و داوطلبان خواهش می کنم بدانند برای چه کاری می آیند و همکاران ما را به دردسر نیندازند.

احمدی گفت: وظیفه وزارت کشور ثبت نام داوطلبان است و اطلاعات را به شورای نگهبان می دهیم زیرا تنها نهاد دارای صلاحیت بررسی صلاحیت نامزدها شورای نگهبان است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: ما به عنوان وزارت کشور تنها وظیفه اجرای قوانین را داریم و تفسیر تنها برعهده شورای نگهبان است، در تفسیر قانون اساسی نیامده چه کسانی می توانند رجل سیاسی باشند، نکته دوم بحث مدرک تحصیلی است که این هم در قانون اساسی نیامده، بهتر بود که یک حداقلی مشخص می شد، وظیفه ما به عنوان مجریان ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه