English

نماینده گنبد کاووس:

کولبری تبدیل به نماد فقر و استضعاف مرزنشینان شده است

نماینده گنبد کاووس تاکید کرد که کولبری تبدیل به نماد فقر و استضعاف مرزنشینان و عدم اجرای قانون اساسی توسط دولت‌ها شده است.

کولبری تبدیل به نماد فقر و استضعاف مرزنشینان شده است

به گزارش خبرگزاری موج، قرجه طیار در نطق میان دستور در صحن علنی امروز(یکشنبه) مجلس با اشاره به موقعیت شهرستان گنبدکاووس، گفت: شهرستان گنبدکاووس علیرغم داشتن موقعیت مناسب برای نان آوری برای مردم و ارز آوری برای کشور متاسفانه از مغفول مانده‌ترین مناطق مرزنشین کشور است. غفلتی که به دلیل نبود برنامه ریزی صحیح دولت‌هاست.

وی با بیان اینکه استان گلستان به بهانه کشاورزی بودن از گردونه توسعه صنعتی کنار گذاشته شده است، گفت: در سال های اخیر کشاورزی منطقه که بخش قابل توجهی از مایحتاج اساسی و اقلام استراتژیک کشور همچون گندم را تولید می کند، دچار بی مهری و بی توجهی دست اندرکاران برنامه ریز کشور شده است.

طیار با تاکید بر اینکه تولید محصولات اساسی کشاورزی اساس خودکفایی هر کشوری برای مقاومت در مقابل هجمه دشمنان است، افزود: متاسفانه در چنین شرایطی کشاورزان از سوء مدیریت منابع آبی کشور رنج می برند. به طوری که احداث سد شیرین دره باعث خشکسالی در استان گلستان و شهرستان گنبد شده است.

وی گفت که انتظار می رود وزیر نیرو هرچه سریع تر نسبت به تعیین عادلانه حق آبه زمین های تشنه استان گلستان و شهرستان گنبد کاووس اقدام عاجل کند تا از ورود ضرر و زیان بیشتر به اقتصاد، کشاورزی و دامداری این استان جلوگیری شود.

طیار در ادامه با بیان اینکه جوانان به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته همچون گنبدکاووس به تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های مجلس و فعالیت ها و اقدامات اجرایی دولت چشم دوخته اند، افزود: در حال حاضر نبود این توجه باعث بروز پدیده هایی چون کولبری در مرزهای غربی کشور و قاچاق سوخت در مرزهای شرقی کشور و ماهیگیری و صید غیرمجاز در استان گلستان و مرزهای آبی شمال شرق کشور و درگیری همه روزه کشاورزان و دامداران محروم نوار مرزی گنبدکاووس با ماموران منابع طبیعی شده است. این اتفاقات به دلیل برنامه ریزی‌ها و مدیریت نادرست مدیران مرکزنشین و بی توجهی به معیشت و غم نان مرزنشینان است.

نماینده گنبدکاووس در پایان با بیان اینکه بیش از 70 درصد صنایع و کارخانجات اشتغال‌زا در چند استان مرکزی کشور متمرکز شده است، گفت: زمان آن رسیده مدیران اجرایی و نمایندگان با نگاهی فرا مرزی به فکر گذران زندگی مردم نوار مرزی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه