English

مخبر دزفولی مطرح کرد

بررسی شعار سال و موانع اشتغال فارغ التحصیلان در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بررسی شعار سال در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

بررسی شعار سال و موانع اشتغال فارغ التحصیلان در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اولین جلسه  شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جدید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا بر سنت هر ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی، در اولین جلسه این شورا موضوع نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری دستور اصلی جلسه است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: سال 1396 به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است و اعضای جلسه نیز در این زمینه مواردی را از منظر فرهنگسازی موضوع و همچنین مواردی که جامعه علمی و دانشگاهی کشور در آن می‌تواند نقش آفرین باشد را مورد توجه قرار دادند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: گزارش تهیه شده توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه نیز ارائه شد که موانع و راهکارهای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و سازماندهی بهتر آنها برای یافتن شغل متناسب با رشته تحصیلی یکی از مهمترین موارد ارائه شده در این گزارش بود.

 مخبر دزفولی گفت: پس از ارائه گزارش؛ موضوع متناسب سازی نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی با بازار کار که در اسناد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور نیز آمده است مورد تاکید توسط اعضای جلسه قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه قرار شد با همکاری وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و وزارت آموزش و پرورش اقدامات و اصلاحات لازم برای سهولت دسترسی فارغ التحصیلان آموزش و پرورش و آموزش عالی به بازار کار صورت پذیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایجاد نظام ملی مهارت برای تسریع دسترسی فارغ التحصیلان به بازار کار مهمترین محور برای تحقق بند فوق بود که اعضای شورا به آن اشاره کردند.

مخبر دزفولی گفت: افزایش کارآمدی و مهارت فارغ التحصیلان آموزش و پرورش در صورتی که قصد ورود به آموزش عالی را ندارند برای ورود به بازار کار با ایجاد نظام ملی مهارت تسهیل می‌شود.

وی اضافه کرد: در آینده نزدیک با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمک سازمان فنی و حرفه‌ای این موضوع در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نکته دیگر که مورد تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بود فرهنگسازی مصرف کالاهای ایرانی بود که در صورتیکه گفتمان سازی لازم صورت پذیرد و مردم به این باور برسند مهمترین حمایت در راستای حمایت از صنایع تولیدی کشور خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 3000 شرکت دانش بنیان در کشور داریم که علاوه بر ثبت اختراع، محصولات خوب و بادوام تولید می‌کنند که باید برای ورود این محصولات به سبد مصرفی خانوارها حمایت‌های لازم صورت پذیرد.

مخبر دزفولی گفت: در خصوص ساز و کارهای این موضوع نیز مباحثی مطرح شد که در صورتیکه به جمع بندی در این حوزه برسیم، موارد نهایی را به ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت ارائه خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی