English

روحانی در بدو ورود به گیلان؛

هدف از حضور درگیلان بررسی پروژه های وعده داده شده در سفر قبلی است

رشت- رئیس جمهور ایران در بدو ورود به استان گیلان هدف از سفر خود را بررسی طرح ها و پروژه هایی که در سفر قبلی به مردم این استان وعده داده شده بود عنوان کرد.

هدف از حضور درگیلان بررسی پروژه های وعده داده شده در سفر قبلی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام حسن روحانی صبح پنج شنبه در ابتدای ورود به استان گیلان با تبریک سال نو و نوروز و حلول روز نخست ماه رجب و روز میلاد باسعادت ولادت امام باقر(ع) به مردم فرهیخته این استان اهداف سفر به گیلان را بررسی پروژه های سفر قبلی عنوان کرد.

وی افزود: در این سفر طرح ها و پروژه هایی که در سفر قبلی به مردم گیلان وعده داده شده بود، مورد بررسی قرار می گیرد.

روحانی با اشاره به افتتاح 17 طرح و پروژه با سرمایه گذاری دو هزار و 500 میلیارد تومان در سفر یک روزه خود به گیلان گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری با عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است، این طرح ها سه هزار و 600 شغل برای مردم ایجاد می کند.

وی افتتاح طرح های اشتغالزا را از اولویت های دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: برای دولت طرح های اشتغالزا از اولویت های نخست در سال جاری است.

رئیس جمهور به افتتاح دو پست اسکله کاسپین در شهر انزلی اشاره و بیان کرد: با افتتاح این پست ها، امکان پهلوگیری کشتی های دوازده هزار تنی در اسکله مهیا می شود و رونق اقتصادی را برای منطقه آزاد انزلی و استان گیلان به ارمغان می آورد.

روحانی همچنین دو طرح مهم در استان گیلان را بهره برداری از راه آهن قزوین به رشت و اتصال خط راه آهن از رشت به آستارا عنوان کرد و افزود: انشاالله راه آهن قزوین به رشت امسال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: اتصال خط راه آهن رشت به آستارا در سفر هیات دولت به روسیه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و با اجرای آن بندرعباس به مسکو وصل می شود و بارهای مربوط به شبهه قاره هند منتقل می شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با اتصال خط ترانزیتی از رشت به مسکو، تحول چشمگیری برای منطقه رخ می دهد.

وی تصریح کرد: در پروژه راه آهن رشت به آستارا مشارکت با کشور آذربایجان انجام شده و بخشی از اعتبارات اجرای آن توسط این کشور تامین می شود و به زودی این طرح آغاز می شود.

روحانی افزود: با اجرای این پروژه ها در مجموع استان گیلان شاهد تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قابل توجهی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه