English

شاعری مطرح کرد:

محیط زیست در بعضی جاها "محیط ایست" تعبیر می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر محیط زیست سالم نباشد توسعه پایدار اتفاق نمی‌افتد؛ کشورهایی که منابع طبیعی و محیط زیست خود را حفط کردند به اهداف توسعه پایدار دست پیدا کردند.

محیط زیست در بعضی جاها "محیط ایست" تعبیر می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌محمد شاعری تاکید کرد: منابع طبیعی بستر حیات است و هر اقدامی که برای توسعه بیفتد در مسیر طبیعت است؛ یکی از مواردی که به توسعه پایدار در منابع طبیعی کمک می کند داشتن یک ساختار منسجم و محکم است؛ 130 کشور دنیا در بخش های مختلف منابع طبیعی، محیط زیست، آب و خاک و تنوع زیستی در یک ساختار منسجم فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: ایجاد هماهنگی بین عناصر مختلف برای رسیدن به اهداف مورد نظر در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست یک حلقه مفقوده است که این موضوع در خصوص حفاظت محیط زیست خود را نشان می دهد .

رئیس کمیسیون کشاورزی متذکر شد: در هیچ جای دنیا مدیریت جنگل از محیط زیست جدا نیست و با هم کار می کنند اما سازمان محیط زیست فقط در 10 درصد عرصه های طبیعی معادل 16 میلیون هکتار نظارت دارد .

شاعری اضافه کرد:‌ ناهماهنگی بین دستگاه های اجرایی باعث عدم تحقق دستیابی به اهداف عالیه خواهد شد و پدیده ریزگردها، تخریب جنگل و بحران آب از نتایج ناهماهنگی در حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی است .

نماینده مردم بهشهر تصریح کرد: محیط زیست هنوز تبدیل به فرهنگ عمومی نشده است و در بعضی جاها به عنوان "محیط ایست" که جلوی توسعه را می گیرد تعبیر می شود .

او با تاکید بر این که "به دنبال حفظ محیط زیست و جنگل‌ها هستیم و باید جلوی واگذاری های غیرمجاز را بگیریم"، گفت: سازمان جنگلها و محیط زیست کارآمد سازمانی است که بر اساس ظرفیت اکولوژیک پروانه صادر کند و کار نظارتی و ارزیابی انجام دهد .

شاعری با بیان این که "سازمان محیط زیست حریف وزارتخانه ها نمی شود" عنوان کرد: در کشور ما هیچ عاملی مهمتر از حفاظت محیط زیست و حفظ منابع طبیعی نیست .

او متذکر شد: برخورد با متخلفین و متجاوزین در چند سال اخیر تقویت شده است اما کافی نیست. حال محیط زیست و منابع طبیعی خوب نیست و باید با متجاوزین در همان ابتدای تجاوز برخورد کرد. قوه قضاییه نیز باید نسبت به تشکیل دادگاه های ویژه برای برخورد سریع با متجاوزان عرصه های منابع طبیعی تشکیل شود .

رئیس کمیسیون کشاورزی در پایان تاکید کرد: جنگل های شمال برای 20 میلیون نفر اکسیژن و هوای سالم تولید می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه