English

نوبخت در صحن علنی مجلس

همه درآمدهای هدفمندی یارانه ها به خزانه واریز می شود

سخنگوی دولت گفت: همه ارقام و اعداد و درآمدهای هدفمندی یارانه ها براساس گزارش رسمی خزانه به خزانه واریز می شود.

همه درآمدهای هدفمندی یارانه ها به خزانه واریز می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج ، محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 96 و درباره هدفمندسازی یارانه ها گفت: اخیراً مطرح شد که تمام درآمدهای حاصل از قانون هدفمندی به خزانه واریز نمی‌شود و به جز اعتبار 36 هزار و 400 میلیارد تومانی سهم سازمان هدفمندی یارانه‌ها، بقیه ارقام به خزانه نمی رود؛ در حالیکه براساس گزارش رسمی خزانه تمام ارقام و اعداد و درآمدهای هدفمندی به خزانه واریز می شود.

وی یکی دیگر از شبهات مطروحه را لحاظ نکردن بودجه سالانه برای نحوه درآمدها و هزینه‌ کرد منابع هدفمندی، برشمرد و گفت: می گویند تنها اعتبار 36 هزار میلیاردی در قانون بودجه ذکر شده است؛ درحالی است که مجموع کل بودجه کشور نشان می‌دهد همه اعداد و ارقام اعم از میزان فروش فرآورده‌های نفتی، گاز، آب و برق در بودجه سال 95 منعکس شده و نمایندگان آن را تصویب کردند البته این بودجه،بودجه عمومی نیست و بودجه کل کشور بوده که شامل شرکت‌ها هم است.

** مخالفت نوبخت با حذف یارانه 20درصد جامعه

نوبخت در مخالفت با پیشنهاد محمدرضا صباغیان نماینده مهریز مبنی بر حذف یارانه 20 درصد افراد جامعه تا پایان سال 96 گفت: حذف یارانه خانواده های پردرآمد در راستای احکام قانونی و این موضوع که به صورت هدفمند منابع سازمان هدفمندی یارانه ها به اقشاری برسد که نیازمند هستند، صورت گرفت و تا تاریخ اول بهمن سال جاری یارانه نقدی چهار میلیون و 853 هزار و 386 نفر حذف شد.

وی ادامه داد: نظر مجلس این بود که یارانه هر فردی که درآمد او بالغ بر سه میلیون تومان در ماه باشد، حذف شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: این حکم به منزله این است که اگر فردی که در تهران زندگی می کند، مستاجر باشد، بیماری داشته باشد یا فرزند او دانشجو باشد، اگر کل درآمد ماهانه اش به 3 میلیون تومان برسد، این فرد ثروتمند تلقی شده و باید یارانه او قطع شود که البته به نظر ما این عادلانه نبود.

نوبخت ادامه داد: با این که ما یارانه چهار میلیون و 800 هزار نفر را بر اساس قانون حذف کردیم اما نامه های فراوانی از دفاتر خود نمایندگان مجلس دریافت کردیم مبنی بر اینکه یارانه بعضی از بازنشستگان آموزش و پرورش به استناد این که کل درآمد ناخالص خانوارشان سه میلیون تومان بود، حذف شده است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل ، ناچار به حذف یارانه چهار میلیون و 800 نفر شدیم، اما پس از آن با توجه به مدارک افرادی که یارانه آنها حذف شده بود به ما ارائه دادند متوجه شدیم که حذف یارانه آنان واقعا ظلم است و مجبور شدیم باردیگر یارانه آنها را پرداخت کنیم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از حذف یارانه کسانی که محرز شود مستحق دریافت یارانه نیستند بسیار استقبال می کند، ولی این گونه اجبارها جز این که نارضایتی ایجاد کند و به افراد نیازمند که در عسرت هستند فشار وارد می آورد چیز دیگری نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مجلس در تمام روند بررسی لایحه بودجه 96 و لایحه برنامه ششم توسعه تلاش در خدمت رسانی به مردم داشت، گفت: این نوع اجبار نارضایتی وسیع ایجاد می کند و مردم همه اینها را به حساب مجلس می گذارند ضمن این که دولت نیز حساب خود را از حساب مجلس جدا نمی داند بنابراین حذف گسترده یارانه افراد جامعه منجر به نارضایتی از نظام خواهد شد.


 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه