English

رایزنی سفیر ایران در حراره با رئیس اتاق بازرگانی زیمبابوه

سفیر ایران در حراره، با رئیس اتاق بازرگانی زیمبابوه دیدار و گفت‌وگو کرد و طرفین در این دیداربر لزوم ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور تأکید کردند.

رایزنی سفیر ایران در حراره با رئیس اتاق بازرگانی زیمبابوه

به گزارش خبرگزاری موج، احمد عرفانیان در این دیدار با اشاره به این‌که تهران و حراره در بیش از سه دهه گذشته روابط سیاسی بسیار خوبی داشته‌اند، تصریح کرد: به رغم این، اما حجم مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور در سطح قابل انتظاری نبوده و اکنون در فضای پس از برجام و رفع تحریم‌ها زمان آن فرا رسیده است که با کمک بخش خصوصی زمینه ارتقای بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور را فراهم سازیم.

رئیس اتاق بازرگانی زیمبابوه نیز با تأکید بر اهمیت گسترش روابط تجاری بین ایران و زیمبابوه گفت: تاکنون هیچ سند همکاری بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور به امضا نرسیده است و ما نیز شناخت کافی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و تجاری ایران نداریم.

دویسون نوروپیری اضافه کرد: بنابراین مایل هستیم که در قالب یک هیات تجاری دیداری از تهران داشته باشیم و با امضای یادداشت تفاهم همکاری بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور زمینه گسترش تجارت بین دو کشور با کمک بخش خصوصی را فراهم کنیم.

وی افزود: ما نیز آمادگی داریم متقابلا پذیرای هیات‌های تجاری از ایران در زیمبابوه باشیم‌.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه