English

در هشت ماهه نخست امسال

بیش از ۲۰۰۰ مدرسه پایتخت توسط شهرداری تهران تجهیز و بهسازی شد

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران اعلام کرد: طی هشت ماهه نخست امسال، 2176 مدرسه در شهر تهران تحت پوشش طرح‌های عمرانی، تجهیزی و برنامه‌ای شهرداری تهران قرار گرفت.

بیش از 2000 مدرسه پایتخت توسط شهرداری تهران تجهیز و بهسازی شد

به گزارش ایسنا، محمد روشنی با تاکید بر سهم قابل توجه جمعیت دانش آموزی در ترکیب جمعیتی کلان شهر تهران و همچنین اهمیت نقش مدارس و دانش آموزان در توسعه و تعمیق فرهنگ شهروندی، تصریح کرد: اختصاص بودجه سالانه برای حمایت از مدارس شهر تهران در زمینه های عمرانی، تجهیزی و برنامه ای از سیاستهای موفق و ضروری شورای اسلامی و شهرداری تهران به شمار می رود.

وی کمک به ارتقاء سطح خدمات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی در مدارس را از اهداف این طرح برشمرد و افزود: کمک به تجهیز، بهسازی و نوسازی، ایمن سازی و بازسازی محیط های آموزشی ، آموزش حقوق و تکالیف شهروندی دانش آموزان و افزایش سطح همکاری‌ها و تعاملات میان بخشی دستگاه های مختلف مرتبط با مدیریت شهری در زمینه مسایل آموزشی و مراکز تحصیلی و آموزشی از دیگر اهداف این طرح است.

به گفته روشنی، در زمینه عمرانی براساس کارشناسی انجام شده و شناسایی و طبقه بندی نیازهای مدارس در راستای کمک به توسعه و بازسازی ، مجموعه ای از فعالیت های عمرانی اعم از نقاشی و رنگ آمیزی فضاهای داخلی و بیرونی مدارس ، طراحی و نصب صندلی مبلمان مناسب در حیاط مدارس، احداث و تفکیک آبخوری ها از سرویس های بهداشتی، توسعه و بازسازی قرائت خانه، کتابخانه و فضاهای ورزشی مدارس، ترمیم آسفالت حیاط و ایزوگام پشت بام و... پیش بینی و در طول هشت ماه نخست به بسیاری از مدارس تهران این خدمات ارائه شد.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران همچنین تجهیز نمازخانه مدارس و تعمیر و نگهداری سیستم های صوتی پخش اذان، تجهیز مدارس به لوازم ورزشی و تفریحی، تأمین تجهیزات هوشمندسازی مدارس و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های مدارس و... را از دیگر اقدامات شهرداری های مناطق 22 گانه در جهت حمایت از مدارس تهران عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وی در ادامه با تاکید براینکه مدیریت شهری حتی در حوزه تقویت فعالیت‌ها و برنامه های تربیتی و آموزشی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و هنری نیز در قالب طرح حمایت از مدارس با آموزش و پرورش همکاری‌ دارد؛ اظهار داشت: کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش محیطی، برگزاری گردش ها و اردوهای علمی- آموزشی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، تولید و توزیع محصولات فرهنگی و آموزشی، ترویج فرهنگ کتابخوانی ، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه‌ها، طرح شهردار مدرسه، حمایت از برنامه‌های قرآنی در مدارس، همکاری های زیست محیطی و... از جمله سرفصل های همکاری های مشترک بین آموزش و پرورش شهر تهران و مدیریت شهری در طول سال جاری به شمار می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی