English

رئیس جمهور:

ظرفیت بندر چابهار افزایش می یابد

رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه شرق کشور و سواحل مکران یکی از اهداف دولت است گفت: به زودی شاهد تحول بزرگی در این سواحل خواهیم بود.

ظرفیت بندر چابهار افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در جمع مردم سیستان و بلوچستان اظهار کرد: به زودی طرح های جدیدی در بندر چابهار افتتاح می شود و ظرفیت این بندر از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن میرسد.

وی در ادامه افزود: ما با همه همسایگان استان سیستان و بلوچستان از جمله افغانستان، پاکستان و عمان دیدار داشته ایم و تلاش کرده ایم حسن همجواری، برادری و همسایگی صمیمانه ای با این کشورها داشته باشیم. من به هر سه این کشورها سفر کرده ام و عازم اسلام آباد هم هستم. ما باید با همسایگان خود برای توسعه کل منطقه همکاری کنیم.

روحانی همچنین خاطر نشان کرد: من در سفر اول خود وعده هایی به مردم این استان دادم و اکنون بسیار خوشحام که شاهدم بسیاری از این وعده ها امروز محقق شده است و ان شاء الله سایر وعده ها هم محقق خواهد شد، البته آنچه انجام گرفت در سایه وحدت و انسجام مردم این استان است. شیعه و سنی، اقوام مختلف و بلوچ و سیستانی نشان دادند که در کشور ما همه مذاهب و اقوام برادرانه در کنار هم برای آبادانی ایران تلاش می کنند،‌این در حالی است که در دورانی به سر می بریم که بیگانگان شعله های اختلاف و انشقاق را در بسیاری از کشورها روشن کرده اند.

رئیس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: امروز دیگر روزگاری نیست که مرزهای استان سیستان و بلوچستان ناامن باشد، امروز به همت علما، اقوام، طوایف و مردم و در سایه ایثار نیروهای مسلح ما همه ذهن ها برای توسعه استان سیستان و بلوچستان معطوف است.

بهره برداری از پروژه مهم گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان و افتتاح باند دوم فرودگاه زاهدان و بهره برداری از چند پروژه دیگر عمرانی و زیربنایی در سطح استان سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های سفر رئیس جمهوری به این استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه