English

نماینده مجلس: مشکل گردوغبار خوزستان با تصمیمات منطقی حل می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به بدست آمدن نتایج ملموسی از سفر رییس جمهوری به استان خوزستان گفت: باید با تشکیل کمیته های ویژه ملی تصمیمات منطقی و علمی اتخاذ کرده و انشالله با اجرایی شدن این تصمیمات، مشکلات این استان حل شود.

نماینده مجلس: مشکل گردوغبار خوزستان با تصمیمات منطقی حل می شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر کریمی با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان خوزستان افزود: خوزستان در طول سال های گذشته همواره مظلوم بوده است.
وی اظهار داشت: علی رغم اینکه مردم شریف و بزرگ خوزستان در سال های پس از پیروزی انقلاب به ویژه سال های دفاع مقدس ایثارگری و شجاعت و تلاش و مجاهدت زیادی برای حفظ میهن اسلامی و مرزهای کشور داشتند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و کشور کردند، ولی متاسفانه در سال های پس از جنگ، آنچنان که باید و شاید دین کشور به این استان زر خیز ادا نشد.
نماینده مردم اراک در مجلس افزود: استان خوزستان یکی از استان هایی است که بیشترین درآمد و تولید ثروت را در کشور دارد و بیشترین منابع آب کشور در این استان جریان دارد، اما در زمینه های مختلف اجحاف هایی به خوزستان در سال های گذشته انجام شد.
وی اظهار داشت: از جمله می توانیم به انتقال منابع آبی این استان به استان های مجاور اشاره کنیم که خسارت هایی را برای رودخانه های جاری در این استان از جمله شور شدن کارون داشت و همچنین احداث سد گتوند که بر اساس نظریه کارشناسان اقدام غیرکارشناسی و غیرمنطقی بود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: متاسفانه دولت گذشته به این توصیه های کارشناسی توجه نکرد و با احداث این سد در مکان نامناسب حجم عظیمی از آب های شیرین را که برای استفاده از مردم کشورمان و خوزستان حیاتی بود به آب شور تبدیل کرد و امروز به عنوان یک معضل پیش روی مردم خوزستان و کشور باقی مانده است.
وی اظهار داشت: جا دارد مسئولین و دولت همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند تلاش ویژه ای را برای حل مشکلات خوزستان داشته باشند و حل پدیده گرد و غبار در این استان نیازمند اتخاذ راهکارهای علمی و منطقی است.
کریمی با ابراز امیدواری درباره حل مشکل ریزگردها در خوزستان به سفر رییس جمهوری به این استان اشاره کرد و گفت: با اقدامات مسکن کوتاه مدت قطعا نمی توان این مسائل را حل کرد. باید با تشکیل کمیته های ویژه ملی تصمیمات منطقی و علمی اتخاذ کرده و انشالله با اجرایی شدن این تصمیمات، مشکلات این استان حل شود و دولت به نیابت از ملت ایران دین مردم شریف خوزستان را ادا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه