English

کواکبیان در مخالفت با کلیه لایحه بودجه سال ۹۶

بوی اشتغال از بودجه استشمام نمی شود

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از توجه نکردن به اشتغال و وابستگی به نفت در لایحه بودجه 96 گفت: آنچه از کلیات بودجه می بینیم ، بوی اشتغال از آن استشمام نمی شود.

بوی اشتغال از بودجه استشمام نمی شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که اشتغال مهمترین دغدغه کشور و به نوعی 85 درصد مکاتبات و مراجعات به نمایندگان هم برای اشتغال است.

وی با بیان اینکه این لایحه قطعا امتیازات فراوانی دارد، تقویت بنیه دفاعی و شرکت های دانش بنیان، توسعه سیاسی در یارانه احزاب و شفافیت منابع قوه قضائیه با واریز درآمدهای خود به خزانه را از مهمترین این مزیت ها برشمرد و خاطرنشان کرد: دولت باید لایحه ضربتی اشتغال را به مجلس ارائه کند اما نه تنها این لایحه به ما داده نشده است؛ بلکه در لایحه بودجه نیز به مبحث اشتغال نپرداختند.

** افزایش وابستگی به بودجه نفت به 35درصد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی وابستگی بودجه به نفت را از دیگر مشکلات لایحه مذکور دانست و گفت: دولت این وابستگی را از 25 درصد به 35 درصد افزایش داد،اما متاسفانه درکمیسیون تلفیق این میزان به 40 درصد رسید.

وی ادامه داد: به نوعی که تامین منابع مالی 40 درصد از بخش ها از جمله دانشگاه ها،توسعه شبکه روستا، طرح های آبیاری تحت فشار و غیره به طور مستقیم به نفت وابسته است.

** صندوق توسعه ملی دیگر ایراد کواکبیان از لایحه بودجه 96

کواکبیان درباره افزایش 30 درصدی سهم صندوق توسعه ملی ، این موضوع را از دیگر ایرادات لایحه برشمرد و گفت: منابع این صندوق برای بخش خصوصی و زیرساخت های اصلی کشور باید استفاده شود.

وی افزود:مقام معظم رهبری هم برداشت از این صندوق را منوط به اجازه مجلس می دانند؛بنابراین ما نباید اجازه دهیم بودجه بخش هایی مانند بودجه دفاعی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه