English

کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به موج

طرح آشتی ملی بی نتیجه می‌ماند

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به طبیعی بودن اختلاف نظر میان نخبگان سیاسی جامعه از ابتدای انقلاب اسلامی گفت: طرح آشتی ملی به نتیجه نخواهد رسید.

طرح آشتی ملی بی نتیجه می‌ماند

رحیم ابوالحسنی در مورد علت مطرح شدن مفهوم آشتی ملی در این بازه زمانی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: فوت آیت الله هاشمی و اقبالی که هر دو جناح محافظه کار و اصلاح طلب از مراسم او، عنوان شدن دوباره این مفهوم بی تأثیر نبود. چرا که این بحث پیشتر نیز مطرح شده بود و منحصر به این برهه نیست.

وی ادامه داد: جریان‌های اصلاح طلب معتقد هستند تضادهای سیاسی باید حل شود. ضمن آنکه این تضادها در سطح نخبگان جامعه است و مردم به تبعیت از نخبگان، دچار چالش و اختلاف می‌شوند. با این حال طرح آشتی ملی بی نتیجه خواهد ماند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 1394 تصریح کرد: انتخاب 30 نفر از یک لیست در شهر تهران که بعضا هم ناشناخته بودند، نشان داد مردم به تبع نظریه نخبه‌گرایی و پیروی از نخبگان، با بخشی سیاسی دیگر جامعه چالش دارند.

ابوالحسنی با بیان وجود اختلاف میان گروه ها و طبیعی بودن این اختلافات افزود: از ابتدای انقلاب شاهد این چالش‌ها هستیم که در برهه‌ای به شکل مسلحانه خود را نشان داد و در برهه‌ای به شکل تضاد میان لیبرال‌ها و مذهبی‌ها. بعدها این اختلاف در قالب 2 خردادی‌ها و اصول‌گراها نمود پیدا کرد. لذا اختلاف‌نظر در سیاست امری عادی و معمول است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه