English

رئیس‌جمهور :

راه ما راه شهیدان ایثارگران است و از مسیر امام و رهبری دست برنخواهیم داشت/پیشرفت معنویت، عدالت و آزادی دغدغه ما است

رئیس‌جمهور گفت: دغدغه ما همان دغدغه‌های سی‌و‌هشت سال پیش است. دغدغه ما پیشرف معنویت عدالت و آزادی است. ذغدغه حاکمیت ملی است و در یک کلمه تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است.

راه ما راه شهیدان ایثارگران است و از مسیر امام و رهبری دست برنخواهیم داشت/پیشرفت معنویت، عدالت و آزادی دغدغه ما  است

به گزارش خبر گزاری موج، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و در میدان آزادی تهران ضمن گرامیداشت سی‌و‌هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دغدغه ما همان دغدغه‌های سی‌و‌هشت سال پیش است. دغدغه ما پیشرفت، معنویت، عدالت و آزادی است. ذغدغه حاکمیت ملی است و در یک کلمه تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است.

وی گفت: ملت بزرگ ایران انقلاب اسلامی نقطه عطف مهم تاریخ کشورمان است. تاریخ کشور استبداد زده، استعمار زده، انقلاب 57 کشور ایران را از وابستگی به بیگانگان و امریکا آزاد کرد و سرنوشت ملت در اختیار ملت قرار گرفت.

روحانی در ادامه تصریح کرد: کدام انقلاب را سراغ دارید که دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته باشد مردم برای یک رفراندوم مهم به پای صندوق آرا دعوت شده باشد. 47 روز بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام در صف‌های طولانی پای صندوق آرا رفتند و به جمهوری اسلامی ایران رای دادند. شما کدام انقلابی را سراغ دارید که در یک سالگی‌اش در کمتر از یک‌سالگی‌اش بعد از 10 ماه صاحب قانون اساسی شده باشد.

وی با بیان اینکه، "همه آنهایی که اسلام را دین عدالت، دین آزادی و دفاع از حق و دین انصاف می‌دانند فرزندان این انقلاب بزرگ هستند"، گفت: انقلاب ما تنها در حافظه تاریخی ملت ما نیست انقلاب ما در سراسر زندگی ما در فرهنگ در سیاست در اقتصاد و همه جای زندگی فردی و جمعی‌ ما حضور دارد.

روحانی گفت: آرمان‌ها و اندیشه‌های انقلاب زنده است و زنده باقی می‌ماند؛ من به عنوان فردی که به عنوان یک سرباز از سال 41 در همه صحنه‌ها در کنار سرداران این انقلاب و معمار بزرگ انقلاب بودم، به صراحت می‌گویم، بینش و منش وروش انقلابی، روشی برای جذب بیشتر اذهان و افراد به سمت انقلاب است. انقلابی با کج اندیشی سازگار نیست. انقلاب یک دریاچه نیست. انقلاب رود خروشان جاری است که نسل‌های امروز و فردا به این رود خروشان می‌پیوندند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "امروز روز احقاق حقوق شهروندی و روز کرامت ملت است"، افزود: این جناح و آن جناح و مدیر و غیرمدیر و مسئول و غیرمسئول در برابر قانونی یکی هستیم. انقلاب زمانی به اهداف خود میرسد که همه ملت در برابر قانون برابر باشند. امتیاز خواهی، ویژه‌خواری باید برای هیمشه رخت ببندد.

وی گفت: تکلیف ما در برابر انقلاب، پاسخگویی دربرابر ملت بزرگ است. وظیفه ما در برابر انقلاب، جامعه و کشوری است که از تنش و تشنج به دور باشد. راه برای توسعه کشور، تعالی کشور و پیشرفت کشور باز باشد. تکلیف ما در برابر انقلاب آن است که از ملت و مردم رفع نگرانی کنیم. تکلیف ما این است که معیشت مردم برای زندگی راحت‌تر آماده کنیم. وظیفه ما در برابر انقلاب آن است که نخبگان و فعالان حوزه فرهنگی و سیاسی ما به طور کامل احساس امنیت کنند. این انقلاب بعد از پیروزی راه‌های سخت و دشواری را طی کرده است.

روحانی گفت: باید در برابر خانواده بزرگ شهیدان و ایثارگران سر تعظیم فرود بیاوریم. به جهان اعلام می‌کنیم راه ما راه شهیدان است. راه ما راه ایثارگران است؛ ما از مسیر انقلاب، از مسیر امام از مسیر رهبری معظم انقلاب، در هیچ شرایطی دست بر نخواهیم برداشت.

در حال تکمیل...

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه