English

رییس فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی: از صداوسیما قطع امید کرده ایم

رییس فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی در سخنان خود از سیاست صداوسیما در پخش برنامه های ورزشی انتقاد کرده و گفت: صداوسیما فقط ورزش هایی را پخش می کند که با توپ است و این با سیاست های کلان کشور درباره ورزش همگانی همخوانی ندارد.

رییس فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی: از صداوسیما قطع امید کرده ایم

به گزارش خبرگزاری موج، یوسف بهتری رییس فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی درباره فعالیت های این انجمن گفت: این فدراسیون یکی از فدراسیون های پرتحرک و فعال در کشور بوده است و تنها فدراسیون مولد کشور است چنانچه توانست در سال 83 و 84 فدراسیون کونگ فو و ووشو را از مجموعه خود جدا و به عنوان فدراسیون های جدید به جامعه ورزشی ارائه دهد امروز هم دو فدراسیون جدید جوجیتسو و پنجاکسیلات از مجموعه ما جدا و به عنوان فدراسیون جدید فعال می شوند. در واقع فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی جایی است که رشته های رزمی در آن قدرت می گیرند و به جایی می رسند که خود فدراسیون داشته باشند.

او درباره رشته ام ام ای گفت: ام ام ای (M.M.A.) یکی از رشته هایی که بسیار مهیج و پر طرفدار در جهان است و به دلیل همین محبوبیت مسابقات آن به صورت بدون مجوز و زیرزمینی انجام می شد که طبعا نظارتی بر آن صورت نمی گرفت. ما توانستیم از وزارت ورزش و جوانان مجوز برگزاری مسابقات این رشته به صورت رسمی را گرفتیم و امسال اولین مسابقات قهرمانی کشور را در 5 روز برگزار کردیم.

بهتری افزود: مسابقات در چهار روز مسابقات در رده های مختلف وزنی برگزار شد و فینال هم در روز پنجم یعنی 18 مهرماه در سالن شهید افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد. این مسابقات در بالاترین سطح فنی بود و بالاتر از استانداردهای آسیایی برگزار شد و یکی از نکات قابل تامل این است که 205 هزار نفر به صورت آنلاین این مسابقات را تماشا کردند و 135 هزار نفر هم در سامانه پیش بینی ها شرکت کردند.

او گفت: یکی دیگر از اتفاقات تشکیل انجمن هنرهای رزمی ترکیبی آسیا بود که زیر نظر شورای المپیک آسیا (O.C.A.) برگزار شد و ما هم به جلسه ای که در این باره در سنگاپور تشکیل شده بود رفتیم و اینجانب به عنوان نماینده ایران به سمت نایب رییس این انجمن انتخاب شدم و همچنین سمت رییس فدراسیون آسیای میانه نیز به ما محول شد. در جلسه بعدی که در دبی امارات برگزار خواهد شد مسائل مربوط به مسائل فنی و داوری و شکل مسابقات خواهد بود و ما پیشنهادهای خود را در این جلسه ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان این که «پیروزی در مسابقات ام ام ای» منوط به داشتن تشکیلات منسجم در داخل و حمایت های لازم است و ادامه داد: در مسابقاتی که با افتخار و با بهترین کیفیت برگزار کردیم علاوه بر مسئولان و دست اندرکاران و همکاران من، اسپانسرها نقش مهمی داشتند که باید همینجا باید از آنها تشکر کنم. ما دو اسپانسر داشتیم یکی (SPT1) و دیگری دنیلی و هکتاتون که همراهی و یاری خوبی در برگزاری مسابقات داشتند.

او درباره بازی های آینده ام ام ای گفت: برنامه ما در هیات فدراسیون این است که در مسابقات آسیایی 2023 چین شرکت کنیم و امیدواریم که قهرمانی این مسابقات را به دست آوریم. ما به هیچ مسابقه ای اعزام نشدیم مگر این که مقامی کمتر از سومی به دست نیاوردیم و این نشان از قدرت و سطح بالای ورزشکاران ما دارد.

بهتری به استعداد ایرانیان در ورزش های رزمی اشاره کرد و گفت: جامعه جوان در ورزش های انفرادی سرآمد بوده است و در ام ام ای تقریبا می شود گفت بورس ورزش های رزمی است استعدادهای زیادی هست که شناسایی نشده است و با شناسایی این استعداد ها مقام های خوبی خواهیم داشت.

رییس فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی درباره تعامل این فدراسیون با صداوسیما گفت: ما مدت هاست از صداوسیما قطع امید کرده ایم چون در تعامل به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم و به همین دلیل به سراغ پلت فرم هایی مثل اس پی تی رفته ایم و حالا می بینیم که این پلت فرم ها بهتر از صداوسیما برای ما عمل کرده اند. صداوسیما ورزش را را فقط فوتبال و ورزش های توپی می بیند و فکر میکنیم این سازمان باید رسالتی برای ارتقای ورزش و تندرستی در جامعه ببیند و بر اساس آن رفتاری درست در حوزه ورزش داشته باشد. اما هم اکنون چنین رسالت و رفتاری در صداوسیما دیده نمی شود.

او افزود: البته به جز صدا وسیما نهادهای دیگری مثل وزارت خانه های آموزش و پرورش، کار و آموزش عالی و سازمان شهرداری به خصوص شهرداری تهران با تعاملی بسیار خوب دارند و ما در مجامع خود نمایندگان این نهادها را داشته ایم و تعاملمان خیلی خوب بود هاست اما با صداوسیما هیچ تعاملی نداشته ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر