English

برگزاری جشنواره قرآنی آیات با عنوان نغمه های محمدی در کردستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشنواره قرآنی آیات با عنوان نغمه های محمدی در استان خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره در روزهای آینده اعلام می شود.

برگزاری جشنواره قرآنی آیات با عنوان نغمه های محمدی در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جلال قلعه شاخانی ظهر امروز در کارگروه قرآن و عترت این اداره کل با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره قرآنی آیات با عنوان نغمه های محمدی در استان اظهار کرد: جشنواره قرآنی آیات در راستای تبیین توسعه و ترویج مفاهیم ناب در سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) و ایجاد همدلی، اخوت و اتخاد مضاعف در بین هنرمندان با مضامین و محتوای نغمه های محمدی، آواها و سبک‌های در مدح و ثنای نبی مکرم (ص) برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در بخش های گروهی و انفرادی در روزهای آینده در بین علاقه مندان اعلام خواهد شد، عنوان کرد: جشنواره در بخش گروهی شامل همسرایی و سرودهای در مدح و منقبت نبی مکرم اسلام (ص)، بخش انفرادی شامل مولودی خوانی و ابتهال و بخش تجلیل از پیشکسوتان عرصه مولودی خوانی و ابتهال برگزار می شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان در ادامه با اشاره به ثبت نام بیمه فعالان قرآنی استان عنوان کرد: ثبت نام بیمه تامین اجتماعی 185 نفر از فعالان قرآنی استان در صندوق اعتباری هنر انجام شده است و این افراد می توانند از مزایایی بیمه بهره مند شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر تشکیل موسسات قرآنی در سطح استان بیان کرد: مدارک و مستندات 15 موسسه قرآنی در سطح استان جمع آوری و به محض تایید پروانه فعالیت برای آنها صادر خواهد شد.

قلعه شاخانی همچنین خواستار چشم انداز افزایش موسسات قرآنی استان تا پایان سال شد و افزود: تعداد بسیار بالای مساجد و امامزادگان و وجود شاخصه‌هایی دینی و قرآنی استانی همچون بیشترین تعداد مکان‌های مذهبی و دینی و قرآن‌های تاریخی نشان از عشق و ارادات مردم استان در حوزه قرآنی دارد و لازم است از این ظرفیت در جهت ترویج و تقویت فعالیت های قرآنی بهره گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه