English

محمد محرابی؛

وقف تنها متعلق به اوقاف نیست بلکه متعلق به جامعه اسلامی است

رییس اداره ترویج فرهنگ وقف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سنندج اظهار داشت:برگزاری این جشنواره تلنگر به جامعه است که مفهوم متعالی وقف را دریابند و به این باور برسند که وقف تنها متعلق به اوقاف نیست، بلکه متعلق به جامعه اسلامی است

وقف تنها متعلق به اوقاف نیست بلکه متعلق به جامعه اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد محرابی در آیین اختتامیه بخش خوشنویسی و هنرهای تجسمی ششمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری و هنرمندان در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: وقف فقط مختص جامعه ما نیست و یک مفهوم جهان شمول است وبررسی های انجام شده نشان می دهد بخشی از منابع مالی برترین دانشگاه های دنیا از محل وقف پرداخت می شود.

رییس اداره ترویج فرهنگ وقف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: واقفان در طول دوران های مختلف خدمات شایان توجهی به جامعه داشته اند و جای جای جوامع مختلف رد پای واقفان بزرگی است که دنیا را به دور از فقر و جهل می خواستند.

محرابی یادآور شد: یکی از بزرگترین جایزه های دنیا جایزه نوبل است که بصورت کامل موقوفه است و این مهم اثرات، جلوه ها و یژگی های وقف را نشان می دهد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ نیت در سطح کشور گفت: همه ما باید تلاش کنیم به نحور فرهنگ وقف را در جامعه ترویج دهیم و در این زمینه هنرمندان تاثیرگذاری بیشتری دارند چرا که زبان هنر اثرگذارترین زبان در این زمینه است.

رییس اداره ترویج فرهنگ وقف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین به برگزاری جشنواره وقف از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره تلنگر به جامعه است که مفهوم متعالی وقف را دریابند و به این باور برسند که وقف تنها متعلق به اوقاف نیست، بلکه متعلق به جامعه اسلامی است و باید در زنده نگه داشتن آن تلاش شود.

وی تاکید کرد: در دوره های اول تا سوم جشنواره همه استان ها درگیر بود و یک دوره استانی و سپس دوره کشوری برگزار می شد اما از دوره چهارم به بعد با توجه به ظرفیت بالای استان ها، هر استان به فراخور وضعیت خود، توانمندی ها و ظرفیت ها میزبانی یک رشته را بر عهده گرفت.

محرابی یادآور شد: استان کردستان با توجه به چهره های شاخص هنری که دارد، میزبان بخش تجسمی بود که امسال بخش خوشنویسی را هم به فراخوان اش اضافه کرد و امروز از برترین های این دو بخش تقدیر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه