English

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به موج؛

تنها ۱.۵ درصد افراد لازم التعلیم در مدارس ثبت نام نمی کنند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: با تلاش های صورت گرفته تنها یک و نیم درصد افراد لازم التعلیم در مدارس ثبت نام نمی کنند.

تنها 1.5 درصد افراد لازم التعلیم در مدارس ثبت نام نمی کنند

سید جواد حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری موج، در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل آمارهای متناقضی از تعداد بی سوادان در کشور ارائه می شود؟ گفت: بی سوادی را باید معنی کرد. اگر منظور خواندن و نوشتن و نرفتن به مدرسه است، باید گفت که به طور کلی در مقطع ابتدایی 98.5 درصد افراد لازم التعلیم تحت پوشش تحصیلی قرار می گیرند.

وی افزود: بنابراین حدود 1.5 درصد از افراد لازم التعلیم در مدارس ثبت نام نمی کنند که این موضوع نیز به آموزش و پرورش باز نمی گردد، زیرا اگر در هر کجای ایران اسلامی دانش آموزی بخواهد تحصیل کند، ما هم مدرسه داریم و هم معلم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مشکل این است که یا ما آماری از این دانش آموزان نداریم، یا اگر آمار داشته باشیم خانواده ها میل به ثبت نام دانش آموزان خود در مدارس ندارند. به همین دلیل ما به سراغ خانواده ها می رویم و تاکید می کنیم که اگر دانش آموز لازم التعلیم دارند، باید در مدارس حضور یافته و تحصیل کنند.

حسینی در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگار موج مبنی بر اینکه برخی از منابع اعلام کرده اند که حدود 9 میلیون بی سواد در کشور حضور دارند. این آمار 9 میلیون نفری از کجا آمده است؟ گفت: این عدد مربوط به افراد بازمانده از تحصیل است.

وی افزود: همانطور که گفتم دو نوع بی سوادی داریم. یکی انسداد تحصیل و دیگری افراد بازمانده از تحصیل. در مورد افراد بازمانده از تحصیل نیز جمهوری اسلامی ایران به اندازه ای خوب عمل کرده که تاکنون سه بار یونسکو از ایران تقدیر به عمل آورده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه