English

وزارت خارجه در پیگیری حادثه منا کاری از دستش بر نمی‌آید / لزوم حمایت دولت از خانواده شهدا

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاری از دست وزارت امور خارجه در پیگیری حادثه منا برنمی آید، بر لزوم حمایت دولت از خانواده شهدا تاکید کرد.

وزارت خارجه در پیگیری حادثه منا کاری از دستش بر نمی‌آید / لزوم حمایت دولت از خانواده شهدا

منصور حقیقت پور در گفتگو با فاطمه باقری خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به سالگرد حادثه منا گفت، حادثه منا حادثه ای ناگوار و تلخ بود که ابعاد حقوقی، سیاسی و انسانی دارد.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت خارجه در حال پیگیری حادثه منا هستند و نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت نیز در تلاش است اما متاسفانه کاری از دستشان بر نمی آید. مشاور رییس مجلس خاطر نشان کرد: بررسی و پیگیری حادثه منا نیازمند تزریق اراده ملی است و مجلس هم در این زمینه پیگیر است. نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم درباره حمایت های صورت گرفته از خانواده شهدای منا اظهار داشت: بنیاد شهید خانواده شهدای منا را تحت پوشش قرار داده است و نیازهای آنان را تا حدودی بر طرف می کند اما حادثه منا بعد حقوقی و شکایت هم دارد.حقیقت پور همچنین به دیدار ااریجانی با قاضی عسگر اشاره کرد و گفت: در این دیدار ابعاد مختلف حادثه منا بررسی شد و نظر رییس مجلس این است که دولت ورود پیدا کرده و به خانواده های نیازمند کمک کند. به گفته وی وزارت خارجه هم درباره فاجعه منا و هم بحث گرفتن غرامت از عربستان سعودی را پیگیری می کند. به گزارش موج، در حج تمتع سال گذشته چندهزار حاجی در روز منا در اثر بی کفایتی مسئولان عربستان در اداره امور حاجیان و بخاطر ازدحام جمعیت به شهادت رسیدند. .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه