English

آشنایی دانش‌آموزان با مراحل تفکیک و بازیافت زباله

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس از آموزش 3600 دانش‌آموز و فراگیری آموزش‌های لازم در حوزه پسماند توسط آموزشگران این سازمان خبر داد.

آشنایی دانش‌آموزان با مراحل تفکیک و بازیافت زباله

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «پطرس ترابی» دراین‌ارتباط اظهار کرد: امروزه یکی از کارآمدترین سازوکارهای مدیریت شهری در ارتقا و توسعه فرهنگ شهروندی و رفع معضلات و مشکلات شهری از فرایند آموزش و خصوصاً آموزش‌های همگانی و شهروندی است.

وی با بیان اینکه عدم توجه به آموزش موجب رکود نقش شهروندان در نظام مدیریت شهری و همچنین باعث فراهم نشدن شرایط توسعه پایدار شهری خواهد شد، افزود: آموزش و توانمندسازی شهروندان برای ارتقای دانش تقویت مهارت‌ها و کسب عادت‌های صحیح زندگی اجتماعی و بروز رفتارهای مطلوب شهروندی به‌ویژه در راه بهره‌گیری مناسب از امکانات شهری قلمداد می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: این سازمان در سیاست‌های خود سعی داشته آموزش را به‌عنوان یک اصل مهم در برنامه‌ریزی خود مدنظر قرار داده است.

وی با اشاره به فعالیت کارشناسان آموزش و روابط عمومی این سازمان در سطح مدارس، گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید، 36 مدرسه توسط آموزشگران این سازمان پوشش‌های آموزشی دریافت کرده‌اند.

ترابی بیان کرد: به‌طور میانگین هر مدرسه 100 دانش‌آموز و درمجموع بیش از 3600 دانش‌آموز از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون این آموزش‌ها را فراگرفته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس بیان کرد: این آموزش‌ها در حوزه آشنایی با پسماند خشک و تر، آشنایی با ساعت جمع‌آوری زباله، نهادینه کردن تولید کمتر زباله، تفکیک زباله از مبدأ و غیره، ارائه‌شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه