English

خلیلیان عنوان کرد:

تاکید استاندار خوزستان بر رفع موانع پیش روی سازمان سرم سازی رازی اهواز

استاندار خوزستان در نشستی با رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی کشور بر رفع موانع پیش روی این موسسه در اهواز تاکید کرد.

تاکید استاندار خوزستان بر رفع موانع پیش روی سازمان سرم سازی رازی اهواز

به گزارش موج خوزستان، صادق خلیلیان روز سه شنبه در نشستی با حضور علی اسحاقی، رییس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کشور بر ضرورت حمایت هرچه بیشتر از تولیدات این موسسه تاکید کرد و افزود: نقش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در ارزآوری برای کشور بسیار مهم است.

وی ادامه داد:: فعالیت‌های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به دلیل دانش بنیان بودن و قابلیت ارزآوری برای استان و کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ برهمین اساس موانع پیش روی تولید این موسسه باید برداشته شود.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اهواز در سال ۱۳۳۸ برای مقابله با بیماری طاعون اسبی که از بنادر و مرزهای جنوبی با مبدا آفریقا (همراه با کالاهای وارداتی) وارد خوزستان شده بود به عنوان آزمایشگاه منطقه‌ای توسط موسسه رازی حصارک کرج تاسیس شد.

همچنین در سال ۱۳۴۰ در پی مواجه شدن با مشکل عقرب زدگی در خوزستان بررسی و مطالعات اولیه در این ارتباط و جمع آوری و ارسال به کرج و شناسایی عقرب های صید شده از مناطق مختلف استان انجام شد.  سپس به دلیل نیاز خوزستان به خدمات تشخیص آزمایشگاهی، دامپزشکی، بهداشت دام و واکسیناسیون، فعالیت موسسه توسعه پیدا کرد و برای اولین بار در زمینه تست سل گاوی ، تست سل انسانی، تست بروسلوز، تست مشمشه در اسب، تشخیص بیماری یون، تحقیقات دامپزشکی و تشخیص بیماری های دام و طیورکار خود را ادامه داد و دامنه این خدمات تا استان های همجوار از جمله چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز گسترش یافت.

مطالعه بیماری های انگلی در استان خوزستان با حضور و همکاری پروفسور اسکرمن، مطالعات وسیع در مورد جانوران سمی و عقرب و تهیه سموم عقرب ها برای تولید آنتی سرم عقرب زدگی، شناسایی ماهیان صید شده با سموم غیر مجاز در هور با استفاده از کیت تشخیص سریع تهیه شده در این موسسه برای همکاری با شورای بهداشت استانداری خوزستان، معضل صید غیر انونی ماهیان در آب های راکد هور بوسیله سموم غیر مجاز کشاورزی که علاوه بر مخاطراتی که برای سلامتی مصرف کننده و بهداشت عمومی، لطمه شدیدی به اکوسیستم منطقه وارد می‌کند از دیگر فعالیت‌های این موسسه در اهواز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه