English

مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی:

تعداد متقاضیان افغان سفر زیارتی اربعین از ۱۵۰۰ نفر گذشت

مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون این زائران در موکب سردار شهید سلیمانی در مرز دوغارون اسکان یافته و دستگاه‌های متولی به آن‌ها خدمت رسانی می‌کنند.

تعداد متقاضیان افغان سفر زیارتی اربعین از ۱۵۰۰ نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین شرافتی راد؛ مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی اظهارداشت: هزار و ۵۰۰ زائر افغان متقاضی سفر زیارتی اربعین در یک هفته گذشته  وارد گذرگاه مرزی دوغارون در استان خراسان رضوی شده‌اند.

شرافتی راد همچنین تصریح کرد: اتباع افغانستانی با روادید کاروانی و ویژه زیارتورود هزار و ۵۰۰ زائر افغان مشتاق زیارت اربعین وارد خراسان رضوی اربعین از روز سه شنبه وارد دوغارون شده اند.

مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون این زائران در موکب سردار شهید سلیمانی در مرز دوغارون اسکان یافته و دستگاه‌های متولی به آن‌ها خدمت رسانی می‌کنند و کمبود ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی در مسیر استان تا مرز‌های غربی وجود دارد.

وی تاکید کرد: مطابق هماهنگی‌های صورت گرفته بین سازمان ملی مهاجرت و مسوولان حکومت سرپرست افغانستان از امروز حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس و ون از کشور افغانستان وارد دوغارون شده و پس از اخذ مجوز‌های قانونی و گمرکی کار اعزام زائران افغانستانی به مرز چذابه خوزستان را آغاز می‌کنند.

شرافتی راد همچنین افزود: با توجه به مطالبه زائران افغانستانی برای سفر به مشهد و زیارت امام رضا (ع)، از زائران و کاروان‌های ورودی به استان تقاضا داریم با توجه به کمبود وقت تا روز اربعین با خادمات خود در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی هماهنگ باشند و مطابق برنامه ریزی صورت گرفته ابتدا به عتبات عالیات مشرف شوند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی متذکر شد: سوداگری برخی افراد برای انتقال زائران از دوغارون به مشهد و سپس مرز‌های غربی وجود دارد و برخی با اخذ هزینه‌های بالا مدعی انتقال زائران افغان به مرز‌های غربی هستند که لازم است اتباع افغانستانی با در نظر گرفتن روند قانونی انتقال اتباع به مرز چذابه از هرگونه سوء استفاده عناصر سوداگر برای جا به جایی آن‌ها خودداری کنند.

شرافتی راد یادآور شد: تاکنون ۶ هزار ویزای ویژه سفر اربعین به وسیله نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستان برای زائران اربعین صادر شده و از روز شنبه با حضور انبوه این تعداد زائر در مرز دوغارون رو به رو خواهیم بود که با توجه به آغاز روند بازگشت زائران ایرانی از کربلا، ناوگان کافی برای انتقال زائران افغانستانی از مرز دوغارون تا مرز چذابه در خوزستان موجود خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه